Fiskekamrater som lämnar jordelivet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskekamrater som lämnar jordelivet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskekamrater som lämnar jordelivet

Åren går och fler och fler checkar ut. Hur hanterar ni det?

Känns som jag förlorar en varje år. 2 år i rad nu har en Tage försvunnit. Bägge kommer vara saknad och sjöarna kommer kännas annorlunda utan dem.

Faktum är att jag har fler fiskekamrater i graven än i livet nu.

Citerar min väns farsa som insåg att hans gamla kompisar, fd kollegor mm faller bort en efter en...,

”Dem bästa försvinner först!”

Tragiskt :-(

Kommentera

Svårt att byta ut dom också. Folk numera fiskar inte som en annan.
      Att träffas spontant på en is för att få nån middag. Inte många som fiskar så längre.

Kommentera

Svårt att tro men kanske möts ni på nytt om man vill, kan tro på det? Är också i den åldern där nu fler, inklusive föräldrar, dör än gifter sig och det är ledsamt men har landat i att så är livets cykel.

Nu bör man om inte förr, tänka på att uppskatta och vårda de relationer man har, allt svårare med tiden finner jag, att skapa nya.

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
          Svårt att tro men kanske möts ni på nytt om man vill, kan tro på det? Är också i den åldern där nu fler, inklusive föräldrar, dör än gifter sig och det är ledsamt men har landat i att så är livets cykel.

Nu bör man om inte förr, tänka på att uppskatta och vårda de relationer man har, allt svårare med tiden finner jag, att skapa nya.
          Vintertid går det fortfarande finna nya kamrater. Det är lite av en tradition att man går fram och hälsar om man är på samma sjö.
          Något jag märkt inte gäller när folk sitter i båt.
          Dock kan det komma nån modig tonåring när man är och handlar och fråga om nåt bra fiskevatten. Kanske nästa steg i livet. Att axla på sig ett mentorskap så som en annan fick följa med när man själv var tonåring?
          Av det gänget som tog med mig som tonåring är det bara en kvar nu. Och han har gått från att vara en tålmodig fiskare som lärde mig att man på P&T sjöar ska vara glad om man får napp. Nu hör jag att han skriver klagomål på facebook om han inte fyller kortet. Jag säger till mig själv att han blivit så gammal nu att han gått i barndom.

Vissa människor kopplar man till olika sjöar. Man är van att vid en viss tid på året så är dom där. I vinter kommer det kännas konstigt att sätta sig på isen och inte se hans mörtstugor. Höra när han kommer vid 9 tiden på fyrhjulingen. Och hans glädje när jag hittade braxstimmen. Då kom han med hinken. För braxar var önskvärt bland kunderna.

Kommentera

Inser att mkt skiljer sig mellan regioner men kanske mer mellan små lokala vatten och min primära sjö, Mälaren, knappt lärt känna en käft där å jag är ganska otvungen...

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
              Inser att mkt skiljer sig mellan regioner men kanske mer mellan små lokala vatten och min primära sjö, Mälaren, knappt lärt känna en käft där å jag är ganska otvungen...
              Om man bortser från skolkamrater och grannar så är alla mina bekanta träffade på isen.

Det beror väl på hur man är som person också. Sitter jag och anglar på vintern och jag fått en del fäll på abborre och nån kommer dit för att pimpla abborre. Då går jag fram och säger att borra där vid dom där angeldonen.
              Samma om jag sitter och pimplar och jag ser nån komma med ismetetsspön. Har jag haft känning av grov abborre så tipsar jag vid samtal. Det är dock oftast yngre och i många fall vill dom ha gädda.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 023 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art
              av .art