Hej jag fiskar i en liten sjö som det finns grymt mycket små gäddor i, hur kan man gå till väga på bästa sätt för att få ner beståndet på små gäddor. hjälper det att ta upp små gäddor så att konkuransen blir mindre om födan och på så vis större fisk.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
öka beståndet "stora"?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Abborren_Rules Visa inläggHej jag fiskar i en liten sjö som det finns grymt mycket små gäddor i, hur kan man gå till väga på bästa sätt för att få ner beståndet på små gäddor. hjälper det att ta upp små gäddor så att konkuransen blir mindre om födan och på så vis större fisk.Hellre fiskbonkare än hycklande djurplågare
-
Ursprungligen postat av Rödingen Visa inläggjag skulle kunna tänka mig att du får upp snittvikten på gäddorna om du fiskar ur en del småttingar(men det är bara vad jag tror),många av experterna här inne har säkert andra förslag att komma med.
Finns ett annat sätt med det är om miljön naturen ändras sig så något ämne blir för stort i sjön så smågäddorna inte pallar trycket och dör. Och de stora bestarna lever vidare
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Abborren_Rules Visa inläggHej jag fiskar i en liten sjö som det finns grymt mycket små gäddor i, hur kan man gå till väga på bästa sätt för att få ner beståndet på små gäddor. hjälper det att ta upp små gäddor så att konkuransen blir mindre om födan och på så vis större fisk.
Kanske håller din sjö stora exemplar av andra arter som t.ex. abborre, gös eller annat som det kan löna sig att rikta uppmärksamheten mot?
Kommentera
-
(Experimentera inte med sjöarna, blir sällan bra av det.
MVH Scanner)
Mannen har helt rätt.I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.
Min Blogg
http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
http://www.sportfishinglovers.se/
Kommentera
-
är det rbg sjön du menar? ta inte uppp några gäddor dom behövs för att äta sutare hehe, sutarna blir mindre och mindre, det tror jag beror på avsaknaden av större gäddor. små sutare (under 2 kg) kan man flytta till nån annan sjö tex tenhult...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gurre Visa inläggDetta är nog ända sättet men jag tror inte du lyckas göra någon stor ändring med bara lite sportfiske sortering.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MJL Visa inläggÄr lättare att åka och fiska i ett annat vatten som redan håller stor gädda.
Kanske håller din sjö stora exemplar av andra arter som t.ex. abborre, gös eller annat som det kan löna sig att rikta uppmärksamheten mot?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 025 visningar
1 gilla
|