Är det normalt att det spottar vatten ifrån rullen på ett baitcasting spö? Det är första gången jag använder mig utav ett och tyckte det var lite halvt märkligt att man bli så pass blöt på den hand man har över rullen..
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Casting
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Wictorm Visa inläggÄr det normalt att det spottar vatten ifrån rullen på ett baitcasting spö? Det är första gången jag använder mig utav ett och tyckte det var lite halvt märkligt att man bli så pass blöt på den hand man har över rullen..
Brukar inte vara några bekymmer när det är varmt, men kan vara ett helsike när temperaturen närmar sig nollan.
Men olika linor suger olika så bara att testa eller fråga sig fram vilken som funkar bättre.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggHelt normalt, en blöt dvs fiskad lina tar med sig vatten vars överskott lämnas vid rullen och vid kast, ffa om det är en flätlina, fast "blöt" så det stör så här års vete tusan...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
Beroende på lite olika fabrikat suger linan olika mängd vatten som sedan stänker av när den lindas på spolen.
Brukar inte vara några bekymmer när det är varmt, men kan vara ett helsike när temperaturen närmar sig nollan.
Men olika linor suger olika så bara att testa eller fråga sig fram vilken som funkar bättre.
är inte att det är besvärligt egentligen, mer en fråga om detta var normalt bara. Kan dock tänka mig att det blir förjävligt då det är lite kallare som du skriver..
har du något tips på en bra flät lina som inte suger åt sig super mycket?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Blinker Visa inläggI första hand lina ( rekommenderar Berkley Tracer Braid) sen kan en rund rulle bidra till detta,lågprofilare klarar sig betydlig bättre än ambissar etc.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 291 visningar
1 gilla