Ursprungligen postat av engqvist
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiskerum - inspiration behövs
Collapse
X
-
Fiskar du gädda? Har du fångat någon 10-kilos eller annan drömfisk? Har du kvar betena du fångade dessa på?
Isåfall gör en liten piedestal för betet, ta en träbit och bränn in datum, vikt, längd, år osv, och varför inte bifoga ett foto på fångsten i rimlig storlek i en plastmackapär eller vafan det heter och gör en liten gädd-voodoogrej över det hela. Har du flera 10-kilosar blir det ju massvis med grejer.
Så hade jag tänkt göra när jag väl lyckas få en spinnfiskade 10-plussare iallafall, hade blivit väl bisarrt att taxidermera och hänga upp en död sill dock.2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
200 jiggar och 80 hårdbeten i mitt fall, gäller att ha gott om tid om dessa ska i och ur boxarna före och efter varje pass.
visserligen upp till var och en. Men jag vill bara ha med beten jag använder där jag är ute.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
Det är precis det jag menar. Hur många är det du egentligen använder. Garanterar är det vissa du använder i vissa sjöar och andra som gäller i andra vatten. Plocka upp 15-30 beten varje gång tar inte mycket tid. Varför släpa med sig massa onödigt.
visserligen upp till var och en. Men jag vill bara ha med beten jag använder där jag är ute.
Däremot har jag inte mina lika fint upphängt på en vägg, utan allt nertryckt i planoboxar så är betydligt mera omständligt.
Då mina fiskegrejer är förpassade till en klädkammare som jag fått inreda som fiskerum får det gå tills ett av sovrummen blir mitt igen :-)
Kommentera
-
Jag har kategoriserat mina betesboxar efter vilken art jag fiskar, tar aldrig med mig mer än tre boxar totalt - vilket jag tycker räcker för att inte känna sig begränsad, vill även ha med minst två exemplar av varje bete om man sätter det ena. Vilka beten jag kommer använda vet jag inte på förhand eftersom förutsättningarna är svåra att förutse där jag fiskar.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av JontaK Visa inläggPennställen är väl bland det nyare på bilden. : D
Väldigt användbara, en femma styck på loppis och perfekt ställ till en hög mejslar.
Tack, hela huset är inrett i 50-70-tal så "mitt" rum kommer inte undan.
De gamla brevställen/dokumentsamlarna är något av en favorit. Där får allsköns skit plats, bland annat alla mina ordersedlar från ABU och andra rullrelaterade papper samt flera av de rostfria brickor jag använder till rullar i delar.
Enda jag egentligen är helt nöjd med i detta rum, som egentligen är mer rullrum än fiskerum, är spöförvaringen i snedtaket:
Enkel form utsågad ur spillbitar ek.
Har en till så totalt nio odelade spön kommer få plats.
Jag är absolut inte typen som vill ha mina prylar "på display", att spöna hänger fullt synliga är mer ett nödvändigt ont på grund av längden.
Merparten rullar, boxar, beten och odelade spön huserar inuti en garderob.
Där inne är det naturligtvis kaos ständigt, trots att ungefär hälften av prylarna just nu är ute på vift.
Någon form av annorlunda hyllsystem ska ordnas så det blir lite mer ordning är tanken..
Resten av prylarna jag har ligger undanstoppat i plastlådor under en säng, det är sådant som sällan eller aldrig används.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Krongig Visa inläggBlir ju nästan tårögd.
Ja, jag får skämmas. ; )
Kommentera
-
Ursprungligen postat av JontaK Visa inläggDet är så illa alltså?
Ja, jag får skämmas. ; )
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Krongig Visa inläggHaha tvärtom. Jäkligt snygg lösning för spöna.
Det skulle vara enkelt och passa med teaken i övriga rummet.
Slipad och tungoljad ek får ungefär samma kulör och så fick det bli.
Lite bökigt är det ju med odelade spön om man är trångbodd men för den som har en vägg över är de potentiella möjligheterna oändliga.
En stor fördel, eller snarare ett måste, för mig är att samtliga spön kan hänga uppe med rullar monterade.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av JontaK Visa inläggTackar.
Det skulle vara enkelt och passa med teaken i övriga rummet.
Slipad och tungoljad ek får ungefär samma kulör och så fick det bli.
Lite bökigt är det ju med odelade spön om man är trångbodd men för den som har en vägg över är de potentiella möjligheterna oändliga.
En stor fördel, eller snarare ett måste, för mig är att samtliga spön kan hänga uppe med rullar monterade.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 017 visningar
1 gilla
|