ekolod - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ekolod

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ekolod

kan någon beräta lite om ekolod

Kommentera

Varför då? Du svarade rätt så tvärsäkert på min fråga nyligen vilken uppdatering jag skulle välja ur en lista för min hds touch gen2.

Mvh
      Johnny

Kommentera

Hej Petter, som jag har förstått det är du runt 10år gammal och gillat att fiska välkommen till fiskesnack! jag rekomederarar dig att söka på you tube där kan du hitta all info du vill veta om ekolod. Börja med att kolla på en video hur ett ekolod fungerar och sedan gå vidare, Och unga brukar vara rätt bra på engelska nuförtiden så sök på tex sonar etc så brukar man tillslut hitta det man söker.

Lycka till och skriv i tråden om det är något speciellt du vill veta om ekolod, så kan nog någon här hjälpa dig.

Några exempel

https://www.youtube.com/watch?v=Jgp5sd8Ba9Y

https://www.youtube.com/watch?time_c...ature=emb_logo

Kommentera

Ursprungligen postat av petter gyllensten Visa inlägg
          kan någon beräta lite om ekolod
          Hej Petter Gyllensten;

Utvecklingen av portabla ekolod för sportfiskare har gått otroligt snabbt genom åren ända sedan jag år 1965 köpte mitt allra första ekolod LOWRANCE Little Green Box LFP-300 av Carl Lowrance i Oklahoma. Du kan se ekolodet om du klickar på bildtexten här..http://www.trumman.com/fisketips/galleri_05.htm ...

Idag finns det en uppsjö av ekolod i olika modeller och prisklasser. När du nu ska välja ekolod rekommenderar jag dig att se vad fabrikaten Humminbird och Lowrance kan erbjuda dig...

Kontakta Olssons Fiske i Tibro eller Sportfiskeprylar i Stockholm och fråga vad de har för ekolod som passar dina behov och ekonomi...

Old Firehand
          Leif Engström

Kommentera

Jeg vil på det sterkeste anbefale å kjøpe Bo Halls "Ekolodsboken", denne vil gi deg en lettfattelig men grundig innføring i basisfunksjonene til et ekkolodd:

Er det så noe du lurer på etter å ha lest den, så er det bare å spørre.
            Team Colibri

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
              Jeg vil på det sterkeste anbefale å kjøpe Bo Halls "Ekolodsboken", denne vil gi deg en lettfattelig men grundig innføring i basisfunksjonene til et ekkolodd:

Er det så noe du lurer på etter å ha lest den, så er det bare å spørre.
              Hej Team Colibri;

Bo Lennart Hall i Borås minns jag. Han köpte ett kombinerat ljusindikerande/skrivande LOWRANCE ekolod LRG-610 av LEF Sport & Marinprodukter AB på 1970-talet.....
              Kanske var det just det ekolodet som fick honom att skriva "Ekolodsboken"...

Old Firehand
              Leif Engström

Kommentera

Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
                Hej Petter, som jag har förstått det är du runt 10år gammal och gillat att fiska välkommen till fiskesnack! jag rekomederarar dig att söka på you tube där kan du hitta all info du vill veta om ekolod. Börja med att kolla på en video hur ett ekolod fungerar och sedan gå vidare, Och unga brukar vara rätt bra på engelska nuförtiden så sök på tex sonar etc så brukar man tillslut hitta det man söker.

Lycka till och skriv i tråden om det är något speciellt du vill veta om ekolod, så kan nog någon här hjälpa dig.

Några exempel

https://www.youtube.com/watch?v=Jgp5sd8Ba9Y

https://www.youtube.com/watch?time_c...ature=emb_logo
                tack så himmla mycket och ja du hade rätt på att jag var tio. jag vill gärna lära mig mer om inställningar på loden har ett lowrance hook 5 tror jag samt ett äldre humminbird wiew som farfar har köpt.

Kommentera

Ursprungligen postat av petter gyllensten Visa inlägg

tack så himmla mycket och ja du hade rätt på att jag var tio. jag vill gärna lära mig mer om inställningar på loden har ett lowrance hook 5 tror jag samt ett äldre humminbird wiew som farfar har köpt.
                  Här har du massor av videos du kan kolla på om hook 5, de flesta är på engelska men du hittar nog det mesta om inställningar skulle jag tro. Ändra på lodet till engelska så förstår du vad dom menar senare, det finns alltid mer videos på engelska än svenska.

https://www.youtube.com/results?sear...owrance+hook+5

Kommentera

Tobias Fränstam har en och annan film om bland annat ekolod på svenska.

Han har många andra goda tips också.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 049 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art