Vårgäddor i Skåne, när sätter det igång? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vårgäddor i Skåne, när sätter det igång?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vårgäddor i Skåne, när sätter det igång?

Hejsan, ett bra tag sedan jag skrev här.
    För er som undrar så lever jag och mår bra, studerar för närvarande i Lund vilket leder mig till min fråga.

Inte så långt från Lund rinner ju nämligen Lödde Å, vilken jag tidigare inte fiskat i, men som jag tänkte prova nu i vår.

När börjar det koka till ordentligt med gäddfisket och är det fortfarande levande bete som gäller?

Rapala, Vad jag hört så kan du la börja fiska där nu igentligen, kommer igång mer när temperaturen stiger lite till..Men vet att t.ex CalleX här på FS har fiskat där i dagarna och fått fisk, så nog går det att få fisk..

Betesfisk =Levande
    Senast ändrad av weberg; 2007-02-18, 14:19.
    Specimen fishing for life

Kommentera

Nere i Lödde får du nog ta och vänta några veckor till, däremot har fisket varit hett uppe i kävlinge, dvs uppströms lödde. Prova där, finns ett par ställen från land.
      varför nappar det aldrig?

Kommentera

Ursprungligen postat av rapala Visa inlägg
        När börjar det koka till ordentligt med gäddfisket

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA - aldrig!

Man kan ha tur enstaka dagar men det "kokar" aldrig. Vissa säsonger är bättre än andra - 1997 - men med nätfisket vid myningen så är det nog ett minne blott

Kommentera

Ursprungligen postat av CalleX Visa inlägg
          HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA - aldrig!

Man kan ha tur enstaka dagar men det "kokar" aldrig. Vissa säsonger är bättre än andra - 1997 - men med nätfisket vid myningen så är det nog ett minne blott
          Kokar och kokar, det är väl lite av en definitionsfråga, finns ju vissa exempel på följder av större fisk, eller? Att det dock snarare beror på den personliga kunskapen, erfarenhet och en del tur är kanske inte att förakta i sammanhanget
          sigpic

Kommentera

Okej, med uppkommande tentavecka får det bli till att ge sig i kast med det om två-tre veckor.

CalleX, will all do respect, du kan ju ta min formulering med en nypa salt. Förstår att ni infödingar vill hålla ån ren från utomsocknes

Skitfiske...

Kommentera

Ursprungligen postat av rapala Visa inlägg
              Okej, med uppkommande tentavecka får det bli till att ge sig i kast med det om två-tre veckor.

CalleX, will all do respect, du kan ju ta min formulering med en nypa salt. Förstår att ni infödingar vill hålla ån ren från utomsocknes

Skitfiske...
              Jag förstod att du inte menade "kokade" - jag bara skojade lite
              Jag tror attd det sätter igång "på allvar" samtidigt som våren kommer på allvar - när man känner att solen värmer påå riktigt istället för att bara agera "stor lampa i himlen"... Förra året var det kanon fiske ett par dagar när det var riktigt varmt och soligt precis efter att det hade varit snö och skit - då kunde man VERKLIGEN känna att vintern hade släppt greppet! Då varade det bara i två dagar - sedan blev det mulet och grått igen och vårfloden kom med besked...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 181 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art
              av .art