Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Historiska Hörnan
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av holden Visa inläggGiant Trevally 30 kg på popper, räknas det eller ska det vara grönt och slemmigt?
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av holden Visa inläggGiant Trevally 30 kg på popper, räknas det eller ska det vara grönt och slemmigt?Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
Nej det räknas inte;-) Fick en giftig havsorm på över metern när vi fiska vid ett rev.. den hade slingrat sig runt en betesfisk och lossna i båten, blev lite panik.. men besättningen löste det tillslut =)
- Gillar 1
Kommentera
-
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
Kommentera
-
Man får väl åka hem till päronen och gå igenom polaroidbilderna från 80-90 talet :-D
Man fick både fler och större gäddor på den tiden med sin klass 2 utrustning från abu, och nästan bara Skeddrag, hi lo och westin magnum pike i beteslådan.
Nu har man betydligt större koll på hur man fiskar, men tiden man hade som barn och tonåring går knappast konkurrera med.
Kommentera
-
Inte något stort men...
Det var nog ca år 1975, jag var 5-6 år och brorsan ett år äldre.
Vi var med farsan nere på sjön. Dragrodd efter ekan, farsan har en Record 1800 rulle och ett kort glasfiberspö, i ändan på linan sitter ett ABU Reflex 12g, gul kropp och zebrasked om jag minns rätt. Det hugger och farsan börjar veva in, det blir plötsligt tyngre och fisken går runt en knippe växter.
Sakta backar vi tillbaks och väl framme så har en större gädda huggit på den mindre som huggit på spinnaren. Farsan tar tag i linan och rycker upp. Upp flyger båda gäddorna och när dom slår i botten på ekan så släpper den större taget om den lilla och hugger tag i första bästa... vilket råkar vara brorsans stortå... Det blödde rejält men gick bra. Den större gäddan var ingen bjässe, kanske 2-3kg. Den togs hem till mat. Ett av många minnen från fisketurer som barn...
/svennis
- Gillar 1
Kommentera
-
Har själv aldrig brytt mig om storlek så mycket. Men nånstans har jag en bild på en gädda som ligger bredvid en kanske 10-12 årig grabb och dom är nästan lika lång.
Dom flesta mina minnen är dock från isen. Minns när man var liten och nyss börjat lära sig fiska och man hörde om nån gubbe som varit ut och fyllt flera påsar med abborre. En annan kanske fick en. Är dock fortfarande det roligaste jag vet. Hitta ett hål, ett bra hål med jagade abborre. Dom behöver inte vara stor för att det ska vara skoj.
Ni nämner 50 cm abborre och 2 kg. Är det nåt snitt? Jag har inte brukat väga mina abborrar, dom är stor så jag kastar tillbaka dom. Inget jag vill äta.
Från i vintras. Dom där spöna är 55 cm ungefär.
- Gillar 1
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 107 visningar
1 gilla
|