sportfiskeforum.se - ett alternativ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

sportfiskeforum.se - ett alternativ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Grejo Visa inlägg

Så är det ju till viss del. Samtidigt vill jag göra jämförelsen med bilkörning. Upplevelsen i trafiken är till stor del beroende på dig och övriga förare. Tänk dig om underhållet helt försvinner, trafikljus slutar fungera, skyltar trillar ner, linjer suddas ut, ett träd faller över vägen. Ingen fixar nåt. Det är lite i det läget jag ser Fiskesnack idag och det är därför många har lessnar precis som vi skulle se färre bilar på vägarna i ovanstående scenario.

Vet inte vad ännu en sån tråd skulle kunna hjälpa. Absolut inget ont menat men det märks att du är ny här.
    Vi betalar vägskatt för att få göra på våra vägar... vägar som ägs av svenska folket.

Forumet är en tjänst alla kan använda utan att behöva betala ett öre.

Nu vill ju faktiskt Sportfiskarna att forumet samlar ett gäng som kan klura lite på forumets framtid.

Kommentera

Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
      Forumet är en tjänst alla kan använda utan att behöva betala ett öre.
      Det förekommer reklam på det här forumet, liksom på många andra.
      Då jag exponeras för reklamen betalar jag indirekt min forumvistelse, eller hur?

Jag förstår din övergripande poäng, en poäng som kommit upp då och då både här och på SFF sedan jag blev medlem på både forumen.
      Det är gratis, därför har jag inte rätt att klaga.
      Visst, jag köper andemeningen men vi användare måste väl få ha kritiska åsikter? Ja, kanske till och med beklaga oss över den låga aktiviteten.
      Det är en ytterst grå januari i ett evigt höstigt Sverige, det är således en mänsklig rättighet att gnälla! ; )

Kommentera

Det finns väl inte ett forum som jag känner till som inte har någon form av reklam på sina sidor.
        Det är på den inkomsten som forumen existerar.
        Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Om alla trådar på ett forum handlar om hur tråkigt och dåligt forumet är så är det kanske inte så konstigt att det blir dålig aktivitet?

Något jag tycker har hänt och som kanske kan förklara ovilja att starta trådar för att fråga eller diskutera saker är att tråden rätt ofta blir "kapad" tex av nån rullfetischist som bara gillar daiwa när frågan man ställde gäller abu. Det styrs sen snabbt över till en diskussion om daiwa 7000 cpl air har 26 kullager eller 25 kullager.
          Huvudfrågan glöms snabbt bort och istället för ett bra svar vet får man istället svar på hur en Daiwa 2019 skiljer sig mot en Daiwa 2015.

Jag vet inte men det är min gissning.

Har själv hängt kvar i forumet sedan länge och tycker det kan vara kul att både bidra och ställa nån fråga ibland.

Men att det skulle bli bättre på ett annat forum... Det är en bra fråga.

Kommentera

Ett forum är inte enbart trådar som följs av kommentarer, det handlar om "småsaker" i det här fallet till exempel fotoalbumet och att kunna söka efter äldre trådar med en fungerande sökfunktion. Sedan tycker jag att de flesta försökt vara moderna och "uppdaterat" utseendet så att det ser exakt likadant ut som allt annat, kantigt och tråkigt. Sånt gör också undermedvetet att man inte känner samma känsla som när man möts av lite mjukhet och ögongodis som t.ex välplacerade foton på fina fiskfångster. Visst har FB tagit en del folk men det skulle gå att ha kvar eldsjälar om communityn erbjuder mer än FB gör.

Kommentera

Ursprungligen postat av JohanP Visa inlägg
              Men att det skulle bli bättre på ett annat forum... Det är en bra fråga.
              Det blir det inte, ty vi fetischister finns överallt! ; )

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
              Ett forum är inte enbart trådar som följs av kommentarer, det handlar om "småsaker" i det här fallet till exempel fotoalbumet och att kunna söka efter äldre trådar med en fungerande sökfunktion.
              Fotoalbumet läser man ju ganska ofta om i den här typen av diskussioner. Jag har själv aldrig ägnat det större uppmärksamhet men det verkar som det är något ansvariga verkligen borde jobba med.
              Sökfunktion som fungerar är ett absolut måste, av flera anledningar. Att kunna leta upp gamla ämnen och inlägg är ju halva nöjet med ett forum!

Kommentera

Jag har aldrig några problem med sökfunktion och bilder går ju att posta. Jag känner mig gammal och trög när jag inte upplever samma problem som alla andra.

Kommentera

Xerup testa söka på tex gäddfemman, jag får noll träffar iallafall. Har varit på fs sedan forumet startade 2002 och läst mycket här sedan dess, det finns otrolig många bra gamla trådar med så mycket tips/kunskap om det mesta, som kan vara till nytta för oss. Nu får man använda googel, då kanske man får träff på gamla trådar.

Tex denna tråd om hö fiske i Stockholm
                  https://www.fiskesnack.com/forum/lok...fr%C3%A5n-land
                  Senast ändrad av Matte77; 2020-01-31, 18:32.

Kommentera

Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
                    Xerup testa söka på tex gäddfemman, jag får noll träffar iallafall. Har varit på fs sedan forumet startade 2002 och läst mycket här sedan dess, det finns otrolig många bra gamla trådar med så mycket tips/kunskap om det mesta, som kan vara till nytta för oss. Nu får man använda googel, då kanske man får träff på gamla trådar.

Tex denna tråd om hö fiske i Stockholm
                    https://www.fiskesnack.com/forum/lok...fr%C3%A5n-land
                    Ja, den lilla detaljen om att det inte fungerar att söka på ord som har åäö i sig har jag lämnat en lösning på förr... det är dock inget man gör i en handvändning.

När det är dags för ny databasserver bör även rätt collation väljas.

Kommentera

Ja, den lilla detaljen om att det inte fungerar att söka på ord som har åäö i sig har jag lämnat en lösning på förr... det är dock inget man gör i en handvändning.
                      Nu får du snacka svenska! så vi som fortfarande kör med kulram istället för dator hänger med ;-)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 062 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art