Ursprungligen postat av Classe69
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
4601c ddl imae
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
Välkommen Classe till 4000 träsket. För det mesta fisket. Absolut den bästa storleken!
- Gillar 1
Kommentera
-
Nu classe69 blir jag faktiskt lite konfunderad. Ta inte illa upp. Men nästan varenda rulle du köper och startar en tråd om verkar du sälja efter väldigt kort tid.
Är det så att du inte trivs med multirullar? Det är ju egentligen din ensak men man blir ju lite nyfiken.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av engqvist Visa inläggNu classe69 blir jag faktiskt lite konfunderad. Ta inte illa upp. Men nästan varenda rulle du köper och startar en tråd om verkar du sälja efter väldigt kort tid.
Är det så att du inte trivs med multirullar? Det är ju egentligen din ensak men man blir ju lite nyfiken.Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Classe69 Visa inläggÄr det någon som kan berätta lite om denna rulle ?
Slirbromsen är troligen inte nya kolfibervarianten utan gamla av teflon.
Jag blir dock något förvånad av "Precision Aluminium Gear", alltså hela eller delar av utväxlingen i
aluminium.
Det tyder på att frikopplingen möjligen är av äldre sort, från 80/90-tal.
Om du har en sprängskiss till rullen får du gärna lägga upp en bild på den, verkar omöjlig att hitta
på nätet.
Har du haft tid att testa rullen än?
Hur fungerar den jämfört med andra Ambassadeurer?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av JontaK Visa inläggRent funktionsmässigt borde rullen vara ytterst lik en Ambassadeur 4601C3 av äldre modell.
Slirbromsen är troligen inte nya kolfibervarianten utan gamla av teflon.
Jag blir dock något förvånad av "Precision Aluminium Gear", alltså hela eller delar av utväxlingen i
aluminium.
Det tyder på att frikopplingen möjligen är av äldre sort, från 80/90-tal.
Om du har en sprängskiss till rullen får du gärna lägga upp en bild på den, verkar omöjlig att hitta
på nätet.
Har du haft tid att testa rullen än?
Hur fungerar den jämfört med andra Ambassadeurer?Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
- Gillar 1
Kommentera
-
Tack för skissen!
Den var riktigt intressant för mig som har dålig koll på japanmodellerna.
Rullen är, som jag skrev tidigare, väldigt lik en äldre C3.
Frikopplingen är dock inte den äldre varianten jag trodde, den här generationen fanns bland annat i de röda och möjligen också svarta Rocket med
etsad text på gavlarna.
Tror Rocket-rullarna producerades runt år 2000 eller tidigare. Möjligen hade C3 samma fjäderupphängda länkarm en tid.
Ingen optimal frikoppling, gäller att hålla den välsmord annars har den en tendens att kärva och/eller fastna i ett visst läge.
Pinjongdrevet är ett sedvanligt mässingdrev för vänstervevad 5.3. Däremot verkar huvuddrevet alltså vara i aluminium och endast i den här versionen
återfinnas i Dual Deal samt andra japanska rullar, bland annat Gunnar-modeller.
Varför huvuddrevet är i aluminium vet jag inte, troligen för mjukare gång då viktbesparingen jämfört med mässing är försumbar.
ABU's något äldre aludrev är däremot hyfsat känsliga, inget att rycka hem stora klossar med även om de håller bra för i princip allt vanligt spinnfiske,
även tyngre sådant.
- Gillar 1
Kommentera
-
Jag tackar och bockar för ett mycket nice svar :-)
Jag kommer att använda rullen till Jiggfiske efter Gös och det tror jag den är ruskigt bra till. Blir nog jiggfiske på Borren oxå :-)
Nu vart man lycklig som ett liten barn på Julafton, jag har med andra ord en fin rulle som jag skall vara rädd om :-)Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 063 visningar
1 gilla
|