4601c ddl imae - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

4601c ddl imae

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Är jag blind eller.???
    Jag ser att dom säljer 4000 modell men klickar man på rullen kan man endast välja 5000 modell :-(
    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
    Flugfiske är en Livs-stil
    2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Kan de inte så att mr skrivfel varit ute. Eller att dom bara glömt att ändra i rullmenyn?

Kommentera

Beastveven gör sig bäst på en revo beast... min revo beast använder jag bara när ingen ser på... :-D

Kommentera

Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
          Beastveven gör sig bäst på en revo beast... min revo beast använder jag bara när ingen ser på... :-D
          5501 Där hör veven hemma och är som snyggast :-)
          Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
          Flugfiske är en Livs-stil
          2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Den är stor och greppvänlig... men... :-)

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
              Kul att de bygger en 4000 rulle. Men vad sjutton är det för fruktansvärd vev de har satt på? Man blir ju illamående .
              Så sakteliga smyger det på lite koreainfluens på de runda också...

Kommentera

Ursprungligen postat av jontak Visa inlägg
                så sakteliga smyger det på lite koreainfluens på de runda också...
                hai!!

Kommentera

Hur är det med 4000-seriens kastegenskaper generellt. Det sades ju förr att den höga smala spolen inte är optimal ur rent fysikaliska egenskaper vg snabb rotation. Större risk för obalanser och oönskade gyroeffekter. Åtminstone har jag för mig den gode herr Tingström hävdade detta när trimhysterin var som värst för 10-talet år sen?
                  Medlem i GGG-U
                  Griniga Gamla Gubbar - Ungdomssektionen

Kommentera

Ursprungligen postat av Långåmjukis Visa inlägg
                    Hur är det med 4000-seriens kastegenskaper generellt. Det sades ju förr att den höga smala spolen inte är optimal ur rent fysikaliska egenskaper vg snabb rotation. Större risk för obalanser och oönskade gyroeffekter. Åtminstone har jag för mig den gode herr Tingström hävdade detta när trimhysterin var som värst för 10-talet år sen?
                    Ja, mycket tal om det.

Jag som har för vana att mäta upp kastlängder med olika rullar har testat min favorit 4000 väldigt lite i det avseendet.
                    Några få mätomgångar med snarlika 4500 och 5500 har det blivit men då varken specifikation eller lina varit exakt samma går det inte dra så stora slutsatser.

Ska man vara lite konspiratorisk var det mycket prat från UT-håll om 4000-storlekens brister innan UT erbjöd storleksspecifika prylar.
                    Personligen upplever jag kastprestandan hos 4000 som något sämre än 5000 men skillnaden vid det gäddfiske jag bedriver med dessa rullar är försumbar.
                    Också den från vissa påstådda nervositeten är något jag inte lider av, kanske för att jag fiskat enbart Ambassadeurer i 4000-storlek i många år.

Ren teoretiskt borde ju linspridarens (och därmed knivbultens) mer frekventa vändningar samt den mer hastigt sjunkande linnivån påverka.
                    Tror också detta märks om man testar identiska 4000 och 5000 mot varann, alla övriga förutsättningar lika.

Kommentera

Ursprungligen postat av Långåmjukis Visa inlägg
                      Har helt lämnat andra storlekar och kör nu enbart 4000 storlek på de runda.
                      kastmässigt så tycker jag det är större skillnad mellan 5000 och 6000 än 4 och 5000.
                      Varför UT snackade skit om modellen vet jag inte. Men kan tänka mig att det var att han hade svårt att få fram spolar till dem.
                      Kastlängderna är mer än jag behöver till mitt fiske och även linkapaciteten.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 019 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art