Ursprungligen postat av Reekie
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Julgrisen
Collapse
X
-
Mäska med lite julkorv en månad så blir dom säkert runda o goa ;-)Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
Nä, längsta vi fått upp där är på 105cm men det är nära och bra :-)
Kommentera
-
jag ska ut den 30e är planen!!! blir å ro runt i aset till eka med en åra utan årtullsfäste (sprängde den sidan) å en åra dom består av två avbrutna åror ihopsatta med nåra spännremmar... ja, om den inte frusit sönder vill säga, inte vari förbi där på ett par veckor... men den 30e hoppas man på en riktig nyårsgris!!!!!!
- Gillar 1
Kommentera
-
Dagens pass blev halvdag och endast en landad gädda på 80 cm. Jag insåg dock att vädret ska vara skapligt i mellandagarna så jag hinner nog med några pass till men nu blir det i en sjö där jag aldrig fått upp annat än snipor. Den sjön ska dock hålla både ål och lake utöver abborre, gös och gädda. Sjön är uppdelad i två delar med ett trångt sund mitt i och ena delen av sjön är platt och endast två meter djup överallt... andra delen är också platt men tio meter djup... sundet mellan "sjöarna" går det inte att fiska i men jag gissar att det kan stå en och annan precis utanför sundet i den djupare delen... får väl klippa till en cykelslang och göra en halvmeterlång ålkopia...
- Gillar 1
Kommentera
-
Det är så det ska vara att fiska, smärta och elände.Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inläggjag ska ut den 30e är planen!!! blir å ro runt i aset till eka med en åra utan årtullsfäste (sprängde den sidan) å en åra dom består av två avbrutna åror ihopsatta med nåra spännremmar... ja, om den inte frusit sönder vill säga, inte vari förbi där på ett par veckor... men den 30e hoppas man på en riktig nyårsgris.
Var det den som dök upp i Fishchamp? Såg fet och fin ut.Ursprungligen postat av Gäddfisk Visa inläggTog några kast i morse, från en brygga mitt i Kalmar. Blott 0,5-1 meter djupt men en tjockis närmare fem kilo (83 cm) kom upp. Blir några kast till i morgon och familjen godkänner och tiden finns.
Alla gäddor man har fått vid den här tiden har varit härligt runda och goa, man blir bortskämd inför sena våren och sommaren när alla gäddor är som slipsar.
Måste nog tvinga mig ut mellan jul och nyår också fast tittar man nu i väderleksrapporten så ser det ut som att kanske, kanske, kanske isen kommer börja komma runt onsdagen där så det får bli då antar jag. Hoppas minusgraderna håller i sig sen så man kan komma igång att ismeta och pimpla, längtar så in i helvete till att sitta ute ensam på en snötäckt sjö och bara lyssna på tystnaden. Får se om det blir någon mer gädda den här sidan utav året.
2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023
7:e plats i FIskesnacks Gäddfemma 2024
- Gillar 2
Kommentera
-
Tipp tapp tipp tapp...
så nu är den där jävla tomten borta... för övrigt är den rödluvan en riktig kommunist...
Imorron lägger jag i båten med hjälp av pannlampa i god tid innan det ljusnar och nu är det bara +27cm jiggar som får följa med ut...
Kommentera
-
Lycka till! Hur ska väderleken se ut?Ursprungligen postat av Xerup Visa inläggTipp tapp tipp tapp...
så nu är den där jävla tomten borta... för övrigt är den rödluvan en riktig kommunist...
Imorron lägger jag i båten med hjälp av pannlampa i god tid innan det ljusnar och nu är det bara +27cm jiggar som får följa med ut...
Själv ser det ut som att den enda julegrisen det blir här är nog den på mackan, men man ska aldrig säga aldrig.2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023
7:e plats i FIskesnacks Gäddfemma 2024
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 121 visningar