Fiskat länge ??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskat länge ???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har för mig att det började från isen då jag var 3 år, vi var ute och anglade, men det var trögt så pappas kompis tyckte jag skulle pimpla istället, så hängde han på mörtar på kroken i smyg åt mig så i snart 16 år då.

Men började fiska serisöst när jag var i 15 års ålder!

Kommentera

Gammal i gården men inget rekord i denna lista!

Lyckats räkna ihop 34 år som fiskare.....Började med ett grönt spinnspö med en sån vacker inkapslat elände på! Drog första fisken en enorm gädda på 9 hg, tagen på en spinnarfisk som fortfarande finns kvar i samlingen. Nu på en hedrande plats på väggen.....Z

Kommentera

27 år sen, började direkt med haspel Fehmi Varli stuket, inget tjafs med burkrullar.
        Nån annan som började med haspel direkt?
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
          27 år sen, började direkt med haspel Fehmi Varli stuket, inget tjafs med burkrullar.
          Nån annan som började med haspel direkt?
          Jag började faktiskt också med haspel, en ABU 222, sommaren 1967 (f-n det är ju snart 40 år sen), men det riktiga vansinnet tog inte fart förrän 2000, när Fireline spolades på C3an och jag stod där med en Jimmy Hendricks frilla i näven.
          www.utreel.com

Kommentera

Nästan så länge jag kan minnas. Är 49 nu.
            Farsan var helt kass på fiske, så det var inte så stor fiskelycka i början. Att stugan vi disponerade låg vid en mager Smålandssjö bidrog inte heller till några större fångstresultat.

Åsnen var en sjö som gav betydligt bättre fångster och det är väl där jag har mina största erfarenheter.
            I slutet av 70talet provade jag på havet en del. Fick väl skapligt med Fisk. Bästa turen var en till Fladen då jag både fick långa och en 3 kilos katt.
            Seden fick fisket ge vika för bågskytte. Jaktstigar var min speciallité och båge sköt jag i nästan 20 år med växlande framgång.
            De två senaste åren har fiskeintresset åter vaknat till liv. Det är havet som lockar mest. Men efter Gudrun började jag arbetet med att bygga mig en riktig risvase. Jag fick inte lägga den riktigt där jag ville, farsans var obeveklig. Resultatet var inte helt lyckat eftersom den hamnade för grunt. Förra sommaren flyttade jag ut det som gick p ådjupare vatten och fortsatte byggandet. I vinter hoppas jag kunna bygga på den ytterligare. Den började ge skapligt med borrar redan i fjol. Storleken har ju ingen betydelse säger de, men i detta fallet vill jag nog att det ska komma lite kraftigare fiskar i vasen.

Annars ska jag för första gången ge mig på vrakfiske i år och även en riktad tur på havskatt. I övrigt blir det nog mest fiske i Sundet.

CUålfolks!
            Senast ändrad av Uttern_; 2007-02-16, 13:38.
            Den gamle och navet
            (han som e ute å cyklar)

Kommentera

Följde med farsan och fiskade första gången när jag va 5, så det blir 18 år ungefär.
              2010 blir det flugfiske för hela slanten

Kommentera

Ryckte strömming och metade abborre med både morfar och farfar redan när jag var tre. Ärvde morfars spinnspö när jag var sex och på den vägen är det. I snart tjugo år med andra ord. Använder faktiskt fortfarande det spöet av nostalgiska skäl ibland.

Kommentera

Jag var nog 7 år när jag fiskade första gången (1965). Varken pappa eller mamma var intresserade av fiske men efter en del tjat stannade vi vid Lindbacka kraftstation strax utanför Örebro. Har för mig att det var trädgren med metrev som gällde och en liten abborrpinne blev min premiär. Så mycket mer minns jag inte. Under skolgången bodde jag nästan vid ån men när jag blev äldre bromsade familjen upp fiskekarriären en del. För ca 10 år sedan kom jag igång igen och är numera ute så ofta jag kan (när inte isen ligger ivägen).

Måste man ha drag på bilen för att räknas som en riktig fiskare?

Kommentera

Fiskade första gången när jag var 5 år. Har nu fiskat i 50 år. Men aldrig blir man fullärd. Är väl det som är det roliga.
                    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

började med det lilla tremetermetspöet på en brygga nogonstans i småland när jag var ca. 2 år nu är jag 17 år
                      Senast ändrad av Cyprinus; 2007-02-16, 17:42.
                      Fk Rutilus

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 021 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art