Ursprungligen postat av Tobbe1981
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tack och adjö!
Collapse
X
-
Jag är inte ute efter någon diskussion så inte intresserad dra det vidare egentligen men har du läst trådskaparens inlägg innan du kommenterade mitt inlägg? Förstår inte riktigt hur det går att missa?
Ser den inte just nu men var en stor tydlig annons med en bild på en skarv och med någon text "stöd jakten på skarv" & "swisha ditt bidrag" typ...
För att få igenom detta krävs beslut på regeringsnivå så att naturvårdsverket kan ge klartecken för jakt!
Vad är det som är oklart med att detta är att promota förändring av beslutsfattning på politisk nivå menar du?
Kan ärligt säga att jag personligen "tyvärr" kanske... struntar fullständigt i om skarv & säl jagas så länge jakten är human. Och tyckte jag var respektfull i min kritik där jag klarlagde innehavarna av forumets rätt att bedriva sin "verksamhet" precis hur de vill så länge de håller sig till svenskt regelverk! Men att JAG tycker de är opassande då det leder till just exakt sådana här diskussioner! Och det vill jag inte & verkar vara många som tycker de samma! Så blir lite irriterar av ditt inlägg som jag tycker är helt obefogat! Men utveckla gärna din fråga om det är någon vinkling du vill uppmärksamma mig på som du tycker jag har missat!?
Mvh Tobias
- Gillar 2
Kommentera
-
Tack Gösta!
Synd att du lämnar, ofta gillat dina inlägg och kommer sakna dem... men jag förstår dig... FS är sämre nu och den aktivitet och stringens som fanns förr är nu borta, läs bl a Markus66 så förstår du utförsbanan... sällan input i aktuell fråga utan enbart överlägset raljerande och spydigt gnäll utan eget fokus eller konkret ärende...Senast ändrad av anteman; 2019-12-01, 15:10.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Tobbe1981 Visa inläggJag är inte ute efter någon diskussion så inte intresserad dra det vidare egentligen men har du läst trådskaparens inlägg innan du kommenterade mitt inlägg? Förstår inte riktigt hur det går att missa?
Ser den inte just nu men var en stor tydlig annons med en bild på en skarv och med någon text "stöd jakten på skarv" & "swisha ditt bidrag" typ...
För att få igenom detta krävs beslut på regeringsnivå så att naturvårdsverket kan ge klartecken för jakt!
Vad är det som är oklart med att detta är att promota förändring av beslutsfattning på politisk nivå menar du?
Kan ärligt säga att jag personligen "tyvärr" kanske... struntar fullständigt i om skarv & säl jagas så länge jakten är human. Och tyckte jag var respektfull i min kritik där jag klarlagde innehavarna av forumets rätt att bedriva sin "verksamhet" precis hur de vill så länge de håller sig till svenskt regelverk! Men att JAG tycker de är opassande då det leder till just exakt sådana här diskussioner! Och det vill jag inte & verkar vara många som tycker de samma! Så blir lite irriterar av ditt inlägg som jag tycker är helt obefogat! Men utveckla gärna din fråga om det är någon vinkling du vill uppmärksamma mig på som du tycker jag har missat!?
Mvh Tobias
Men visst, i en demokrati fattas många beslut av politiker... men det ska då vara beslut som är fattade med stöd av den breda massan.
Som sportfiskarer (om man är medlem) är man ju med och stödjer förslag till beslutsfattare som fattar beslut kring yrkesfisket.... politiskt intresse?
När någon ger en slant till världsnaturfonden för att rädda tigrar i Indien är det okej trots att de som bor där blir av med både barn och husdjur. Ska världsnaturfonden som är politiskt obundet sluta med sin verksamhet? Ska sportfiskarna sluta påverka det som i slutänden blir en fråga för politiken?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 373 visningar
1 gilla