Tack och adjö! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tack och adjö!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tack och adjö!

Sedan den stora "uppdateringen" av forumet har det som bekant bara gått utför...Krånglande Pm-funktion, oduglig sökfunktion och ett helt borttrollat fotoalbum. Trots det har jag hoppats på en förbättring och troget hållit mig fast vid FS. Men nu är måttet rågat! Att ständigt mötas av en uppmaning att passivt stödja Svensk Jakt i kampen mot skarv och säl får mig som ornitolog att äcklas!!! Jag är själv pensionerad tidningsman och vet att annonsernas innehåll inte nödvändigtvis speglar publikationens åsikter, men bara det att FS lockar till en sådan här annons gör att jag inte längre blir kvar på forumet! Mycket har jag läst och mycket har jag lärt här och en och annan gång har jag tvingats höja en lans mot all den osakliga skarvkritik som förekommer här - men nu är det slut!!!
    Tack och adjö och skit fiske från mig...
    Gösta

Hej då! Lycka till med fisket och fågelskådandet.

Kommentera

Fisket eller fågelskådandet.

Senast ändrad av holden; 2019-11-29, 16:47.

Kommentera

Det är tråkigt med skarv och spigg beståndet. Men blir svenska jägare lika duktiga som sportfiskarna.se kommer de snart har utrotad beståndet. sportfiskarna.se är ju experter på utrotning. Snart finns det bara en handfull, aktiva medlemmar kvar på forumet.

Kommentera

Ingen art har utrotats i Sverige sen Svenska Jägareförbundet bildades förutom bävern som man dock fick återinplanterad igen.

Man får ju inte glömma att merparten av Sveriges jaktkortslösande jägare även fiskar.

Kommentera

Det är så mycket säl och skarv i mina områden och nu även bäver i saltsjön. Det kan säkert upplevas exotiskt bland vissa medborgare, kanske till och med uppfattas som ett tecken på att naturen mår bra och är i balans. Som med allt fiske kan man ju tänka att det är självreglerande. När fiskbeståndet har ätits upp (eller försvunnit av andra anledningar) så upphör fisket.

Edit: Bävern äter inte fisk och det gör inte vildsvinen heller. Men när de blir för många i ett område uppstår andra problem. Viltvård syftar till att upprätthålla en god balans.
            Senast ändrad av Gösalf; 2019-11-30, 15:57.

Kommentera

Själv hade jag en säl som fiskesällskap i helgen när jag fiskade, väldigt långt inne i vikarna på muskö. Inga förhoppningar att vinna över den då.
              Och skarven ute hos mig är ju som ett jävla skämt.Även bäver finns det gott om,tror jag ser en varje gång jag fiskar i sjö eller hav här.
              Konstigt att det mest exotiska djuret när man fiskar i östersjön är just FISK!

Kommentera

Lycka till med fågel tittandet då !

Kommentera

Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
                  I Kvarken löser havsörnen problemet med skarven men det kommer att ta tid innan skarven är utrotad och fiskbeståndet har repat sig.

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                    Ingen art har utrotats i Sverige sen Svenska Jägareförbundet bildades förutom bävern som man dock fick återinplanterad igen.

Man får ju inte glömma att merparten av Sveriges jaktkortslösande jägare även fiskar.
                    Skyll inte på jägarförbundet! Skyll på NVV, Sv. Rovdjursföreningen regeringen o EU ist.
                    Vargen var ju i princip utrotad på 70-talet och det var ju synd att det inte förblev så.
                    Vargen liksom skarven behöver vi inte i den svenska faunan.
                    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 124 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art