Har pb för abborre, gös och gädda på färgen official roach som är Westins skitmörtfärg för gummi. Tyder väl mest på att den fiskas ofta.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddan och färgen på betet
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av holden Visa inläggHar pb för abborre, gös och gädda på färgen official roach som är Westins skitmörtfärg för gummi. Tyder väl mest på att den fiskas ofta.
Kommentera
-
Varför fiskar inte folk mer allmänt med beten i knallrosa om färg inte har någon betydelse?
Vet de finns, men med tanke på alla beteshinkar jag sett (in real life) så kan jag inte påstå att jag sett en enda hink som ser ut som att vederbörande enbart kastat i beten efter vikt & form utan någon hänsyn till färg en enda gång....
Å då räknar jag in mörk/ljus & även mönster som något man kanske tagit hänsyn till men inte färgval...
Å kommer det bilder med sådana hinkar nu har jag iaf fortfarande inte sett en (in real life)...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av holden Visa inläggPromenerade ute på Skeppsholmen för ett antal år sedan, en kille stod och drillade en trekilosöring som jag hjälpte till att lyfta, den hade tagit på ett litet knallrosa bete från Clas Ohlson.
Kommentera
-
Tobbe, absolut har "färg" betydelse ibland ... speciellt för beteslangare=) vi vill effektivisera vårat fiske och få napp.. vi fiskare, testar och tror på på de mesta som presenteras som kan ge oss lite fördelar i fisket. Därför är beteshinken full med bänkvärmre=) men varför fungerar skitmört och motoroljat?
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Matte77 Visa inläggTobbe, absolut har "färg" betydelse ibland ... speciellt för beteslangare=) vi vill effektivisera vårat fiske och få napp.. vi fiskare, testar och tror på på de mesta som presenteras som kan ge oss lite fördelar i fisket. Därför är beteshinken full med bänkvärmre=) men varför fungerar skitmört och motoroljat?
Så kommer du med detta svaret! Jag får bara instämma å åker snålskjuts på dig! Jag håller med du =)
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Tobbe1981 Visa inlägg
Satt å funderade på ett svar som inte "bara" skulle vara "försvar & anfall" utan även konstruktivt & något som fick fram lite mer än vad jag egentligen mena för känns som jag tappa de på vägen....
Så kommer du med detta svaret! Jag får bara instämma å åker snålskjuts på dig! Jag håller med du =)
- Gillar 2
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 065 visningar
1 gilla
|