Onödiga fisketillbehör - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Onödiga fisketillbehör

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Som mankan g säger alla dessa beten.. man köpt genom åren, det har gått så långt om man behöver något bete så hittar man det inte.. måste gå igenom 30+ boxar. Och islutändan så fiskar man bara med sina ca 10-20 favorit beten iallafall år efter år...
    Men köper mindre beten nuförtiden, dock så blir det en och annan onödig pryl ibland speciellt under vintern ;-)
    Senast ändrad av Matte77; 2019-11-23, 18:00.

Kommentera

Ha ha, precis så är det som oftast! Ofta blir det att jag börjar med något av alla de beten som hänger i beteshinken innan lådorna rådbråkas och sen var den fiskedagen slut...

Tycker nästan synd om mina back-up beten, de får bara chansen när de "säkrare korten" inte levererar, dvs de tuffa dagarna och levererar inte back-up betena då så får de sällan många fler chanser i framtiden, blir nästan självuppfyllande, det man kör på som ger fisk kör man vidare med och då ger de ju fisk på nytt så småningom...

Kanske skulle man pröva att börja dagen med de beten man tror minst på och ge dem samma chans och tid som favoriterna innan man skiftar?

Vore sannolikt till men för betestillverkarna dock...

Kommentera

Ursprungligen postat av Mankan G Visa inlägg
        Jag kan numera faktiskt gå in i en butik och komma ut tomhänt. En rätt skön känsla.
        Går det att göra så? Det kan ju inte vara rätt.
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
        8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023
        7:e plats i FIskesnacks Gäddfemma 2024

Kommentera

Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg

Går det att göra så? Det kan ju inte vara rätt.
          Inga problem! Även jag kan gå in i en butik utan att handla något.
          Click image for larger version

Name:	ladda ned.jpg
Views:	325
Size:	10,2 KB
ID:	2527879
          Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Ja med, var inne i en klädbutik häromdan men, nä... kläder kostar skjortan!
            (När man köpt nya beten...)

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
              Ja med, var inne i en klädbutik häromdan men, nä... kläder kostar skjortan!
              (När man köpt nya beten...)
              Allt annat är svindyrt utom fiskeprylar...
              Alla dessa beten;-) det är kul att se att beten man betala 179-269kr för går för typ 30 spänn på tradera några år senare..

Kommentera

Ursprungligen postat av Smolt Visa inlägg
                Jag får ju typ aldrig någon fisk
                Så allt utom matsäck är helt onödigt
                Hej Smolt:n;

Smoltti från Finland var ett av de absolut bästa havsöringsdragen jag sålde via LEF Sport & Marinprodukter AB förr när jag arbetade som generalagent för olika tillverkande företag i USA och Finland...
                Smoltti såg ut så här ..http://www.trumman.com/smoltti/smoltti.htm ...

När det fanns gott om Lax- och Öringfiskare i Skandinavien tillverkades Smoltti av OPM i Finland. Du kan söka vidare här..http://www.opm.fi/naytatuote.php?tuo...&tuoteryhma=75 ...

Old Firehand
                Leif Engström
                Senast ändrad av Old Firehand; 2019-11-23, 19:26.

Kommentera

Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg

Allt annat är svindyrt utom fiskeprylar...
                  Alla dessa beten;-) det är kul att se att beten man betala 179-269kr för går för typ 30 spänn på tradera några år senare..

Kommentera

För mig onödiga tillbehör är allt som betyder onödigt krångel, till exempel djupparavaner och djupriggar. Man får tillräckligt med fisk ändå och därför ligger de undanstoppade och jag har mycket roligare.

Jag är frestad att säga ekolod också... Jo, efter att jag har gjort mig min egen djupkarta över vad det nu är för sjö, då är det en onödig pryl. Slår man på det sitter man där och håller koll och lyfter inte blicken tillräckligt. Naturupplevelsen försvagas. Nej, man får tillräckligt mycket fisk ändå!

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                      Ha ha, precis så är det som oftast! Ofta blir det att jag börjar med något av alla de beten som hänger i beteshinken innan lådorna rådbråkas och sen var den fiskedagen slut...

Tycker nästan synd om mina back-up beten, de får bara chansen när de "säkrare korten" inte levererar, dvs de tuffa dagarna och levererar inte back-up betena då så får de sällan många fler chanser i framtiden, blir nästan självuppfyllande, det man kör på som ger fisk kör man vidare med och då ger de ju fisk på nytt så småningom...

Kanske skulle man pröva att börja dagen med de beten man tror minst på och ge dem samma chans och tid som favoriterna innan man skiftar?

Vore sannolikt till men för betestillverkarna dock...
                      Haha. Känner igen detta med backupbeten. Jag skrev om att jag använder BJ. Det gör jag men har även ett riktigt hatobjekt bland BJ. Nemo.......Tycker det är fult. Ohyggligt. Trist. Onödigt och gräsligt....men ändå envisas det med att dyka upp som en joker i botten på en beteshink varje gång jag desperat rotar efter något som kanske kan fungera. Och när ingenting annat fungerar så fångar fanstyget fisk. VARJE GÅNG.

Men utöver detta bete så har jag massor av "bra att ha" beten som tidigare släpades med ut på sjön. Och som aldrig tvättades. Dessa har jag skänkt bort eller ligger undantuvade undan på vinden. Kanske går det att fånga en silverfisk med dem där de ligger. De jag har kvar alltså, för de flesta har jag skänkt bort
                      Senast ändrad av Mankan G; 2019-11-24, 22:23.
                      "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                      7 svar
                      1 522 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34