Lowrance LMS-520C/LMS-525C DF - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance LMS-520C/LMS-525C DF

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Håller med dig lite där Andreas. Kör på vår firmabåt dubbla 7" skärmar X25 + Globalmap 6500 och tycker min egna 110:a är grymmare. Anser att Lowrance 3600 eller vad den nu heter i år är en riktigt bra produkt och mycket för pengarna och man klarar sig långt på den. Sedan är det ju himla kul med prylar.. Jag kunde med 110:an och Pt 66 givaren följa en jigg ner till 170 meters djup i Norge och dessutom se betesfisk och jagande sej på det djupet vilket imponerade rejält.

Kommentera

Jag hörde efter om just detta, vad som skilde korten åt, och enligt vad dom sa så var navionics i stort sett bara dyrare. Eventuellt så kunde det vara så att riktigt små öar, samt vissa småfyrar inte var utsatta med namn, men där jag bor så har allt varit utsatt. Har även jämfört med en kompis som har navionics och det stämmer överrens riktigt väl. Så därför valde jag att köpa nautic path istället, inte för att jag tror jag kommer dunka nedåt Europa men man vet aldrig.
      Ursprungligen postat av Olof Visa inlägg
      Efter att läst ett gäng forum så har jag sett säkert 2-300 st som är missnöjda med täckningen med den interna antennen.. Dels beror det nog på hur man sätter den. Enl. lowrance support kan vindrutan störa, dels rekommenderar de efter mkt pressande av dem att lodet alltid ska placeras helt vertikalt, utan att tilta den, eftersom då lutar antennen och kanske tappar 80 % täckning till satelliterna. Dels kan det bero på måndagsex, många på forumen som skickat in sina maskiner och fått nya tillbaka som är bra. Känns som ett jevla lotto det där.
      Tack för prisuppgift samt tips på sjökort! Är de detaljerade och bra? Vet inte riktigt vad som skiljer de olika korten..
      www.gavlefiskredskap.se
      niklas_soderman78@hotmail.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Sturgeon Visa inlägg
        Älskar yrkesskador!

Styr du batterifördelningen helt manuellt?
        Jo det gör jag, då jag har koll på var jag skickar laddningen och dessutom kan jag koppla om ifall startbatteriet pajar så jag kan starta via ett annat batteri, sen kan jag koppla bort startbatteriet och koppla ihop dem andra två till en enhet för längre drifttid på elsnurran om jag vill/behöver

Enda problemet är att jag inte kan skylla på tekniken om något batteri inte blir laddat pga fel inställda brytare utan får då sparka mig själv i baken

Kommentera

Tack för alla svar... det blev ett Lowrance LCX-27C till slut... tror det kommer bli perfekt för mig och min hawk... snart smälter isen, fy fan då blir det fiske av!

Kommentera

Var köpte du den? Import?
            Är oxå sugen på just densamma

Ursprungligen postat av nijo Visa inlägg
            Tack för alla svar... det blev ett Lowrance LCX-27C till slut... tror det kommer bli perfekt för mig och min hawk... snart smälter isen, fy fan då blir det fiske av!

Kommentera

Lms-520

Köpte en LMS-520 via Ebay hos en handlare i USA för 525 dollar inkl frakt, ca 4200 kr med dagens dollar värde. Bara testat den en snabbsväng på Dalälven, men verkar vara ett kanonköp.

Kommentera

For ca 100USD mer kunne du ha fått en HDS-5. LMS-520C er et godt ekkolodd og en grei plotter. HDS er svært god både som ekkolodd og plotter og er også mer brukervennlig enn de eldre modellene.

Jeg byttet ut LMS-525C med HDS-5 i vår.

Kommentera

Lms-520c

Det var en LMS-520C jag köpte, glömde skriva ut cet i förra svaret. Har nu testat GPS/ekolodet i Revsundssjön, kanon ekolod. Man kunde skilja ut gäddorna i sikstimmen, bågarna syntes kanonbra.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 049 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg .art
                  av .art