Lowrance LMS-520C/LMS-525C DF - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance LMS-520C/LMS-525C DF

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lowrance LMS-520C/LMS-525C DF

Hej!

Köpte som sagt en ny båt här om dagen (silver hawk 540 cc) och tänkte även investera i ett bra ekolod/plotter... Kan få köpa ett Lowrance LMS-525C DF till ett bra pris, är det någon som har erfarenhet av detta lod/gps? Rekomenderar ni det?

Tacksam för svar!

Ursprungligen postat av nijo Visa inlägg
    Hej!

Köpte som sagt en ny båt här om dagen (silver hawk 540 cc) och tänkte även investera i ett bra ekolod/plotter... Kan få köpa ett Lowrance LMS-525C DF till ett bra pris, är det någon som har erfarenhet av detta lod/gps? Rekomenderar ni det?

Tacksam för svar!
    Inte en aning om den specefika produkten men...

Jag skulle inte köpt en kombiprodukt utan köpt en GPS och ett Ekolod

Desto större bildyta desto bättre
    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
      Desto större bildyta desto bättre
      Ju och Desto ska det vara!!

XD
      [FONT=Arial]Sol, fintväder och en öl.... ja då kan man ligga naken i båten i flera timmar utan hugg![/FONT]

http://frank3n5731n.dracula.nu

Kommentera

Hej!

Tacksam för svar!
        525an är efterträdaren till 337 samma maskin men en bättre skärm

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Hej!

Tacksam för svar!
          Grattis till nya båten

Lowrance ekolod är absolut toppklass oavsett modell så det är inget att fundera på, däremot undrar jag om Du har behov av ett lod med dubbelfrekvensgivare (kör Du ofta på vatten med djup över 200m??) annars är det bättre med en renodlad 200khz givare och dessutom billigare??

Lowrance GPS är bra fick testa en sån förra sommaren och den kändes trevlig och logiskt uppbyggd i menyerna, vad gäller att använda kombi instrument så är det inga problem har kört med Garmins 188C i 3 år och det går smidigt att växla bild mellan plotter och lod så att man ser det man vill över hela skärmen och Lowrance har ju lite större skärm än Garmin så det skulle inte jag oroa mig över.

Självklart är ju det optimala en 10-12" plotter och ett separat lod med 5-7" färgskärm men det är ju inte direkt gratis

Kommentera

Jag har själv en Lowrance LMS-334igps och den är jag supernöjd med. Tycker faktiskt det är rätt så praktiskt att ha allt på en och samma skärm, det beror i och för sig på ändamålet, men till det fiske jag bedriver är det helt perfekt. Jag både tror och hoppas att du blir nöjd med din produkt.
            www.gavlefiskredskap.se
            niklas_soderman78@hotmail.com

Kommentera

Ursprungligen postat av spiggo Visa inlägg
              Jag har själv en Lowrance LMS-334igps och den är jag supernöjd med. Tycker faktiskt det är rätt så praktiskt att ha allt på en och samma skärm, det beror i och för sig på ändamålet, men till det fiske jag bedriver är det helt perfekt. Jag både tror och hoppas att du blir nöjd med din produkt.
              I amerikanska forum såg jag att många haft problem med satellite loss på 334 igps, inget du råkat ut för? Känns det bra med 5" skärm, att se plotterinfon splitscreen tänkte jag mest på?
              Var köpte du den och till vilket pris om jag får fråga?

Mvh Olof
              Senast ändrad av Olof; 2007-02-13, 20:37.

Kommentera

Har faktiskt råkat ut för det, men inte så många gånger så att det stört. Och den hittar tillbaks relativt snabbt igen. Funkar faktiskt utmärkt att se i splitscreen, då man kan välja själv hur stort respektive fönster ska vara. Du kan tex. köra med 70% plotter & 30% ekolod eller hur du nu vill ha det. Jag köpte min hos http://www.wikingmarine.se/catalog/. Såg att nu tar dom 7975:- för den. Jag köpte min i somras i samband med att jag köpte ny båt och då gav jag 8900:-. Köpte även sjökortet nautic path som täcker hela norra Europa inkl. vänern, vättern och mälaren för 2000:- och det är jag väldigt nöjd med.
                www.gavlefiskredskap.se
                niklas_soderman78@hotmail.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
                  Grattis till nya båten

Lowrance ekolod är absolut toppklass oavsett modell så det är inget att fundera på, däremot undrar jag om Du har behov av ett lod med dubbelfrekvensgivare (kör Du ofta på vatten med djup över 200m??) annars är det bättre med en renodlad 200khz givare och dessutom billigare??
                  Dessa två som nijo funderar på 520C/525 C DF är de jag kommit fram till är prisvärdast och bäst för pengarna. det skiljer 50 dollar på dessa modeller. Rospigg, du verkar ha koll på det här med dubbla givare, det är dessutom 4000 watt istället för 2400 på 520:an. Nej jag kommer inte köra över 200 meter, snarare max 30 meter. Finns det några fördelar då att ta den med dubbla givare och 4000 W? eller nackdelar, drar det mkt mer ström från batteriet..

Kommentera

Ursprungligen postat av spiggo Visa inlägg
                    Har faktiskt råkat ut för det, men inte så många gånger så att det stört. Och den hittar tillbaks relativt snabbt igen. Funkar faktiskt utmärkt att se i splitscreen, då man kan välja själv hur stort respektive fönster ska vara. Du kan tex. köra med 70% plotter & 30% ekolod eller hur du nu vill ha det. Jag köpte min hos http://www.wikingmarine.se/catalog/. Såg att nu tar dom 7975:- för den. Jag köpte min i somras i samband med att jag köpte ny båt och då gav jag 8900:-. Köpte även sjökortet nautic path som täcker hela norra Europa inkl. vänern, vättern och mälaren för 2000:- och det är jag väldigt nöjd med.
                    Efter att läst ett gäng forum så har jag sett säkert 2-300 st som är missnöjda med täckningen med den interna antennen.. Dels beror det nog på hur man sätter den. Enl. lowrance support kan vindrutan störa, dels rekommenderar de efter mkt pressande av dem att lodet alltid ska placeras helt vertikalt, utan att tilta den, eftersom då lutar antennen och kanske tappar 80 % täckning till satelliterna. Dels kan det bero på måndagsex, många på forumen som skickat in sina maskiner och fått nya tillbaka som är bra. Känns som ett jevla lotto det där.
                    Tack för prisuppgift samt tips på sjökort! Är de detaljerade och bra? Vet inte riktigt vad som skiljer de olika korten..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 048 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art