Tjena kollegor. Blir väldigt glad om ni redovisar er " statistik " från säsongen , medveten om att det är olika " start o stopptider " i landet.
Vissa skulle säkert tycka att jag har en diagnos och borde skaffa mig ett liv . Den uppfattningen får ni gärna ha men det är mitt liv och jag trivs ypperligt med " detta liv " .
I år har min öringsäsong 1/1 - 30/9 bestått av 145 pass - galet eller hur. Kallvattenfisket på Skånes västkust gick bra , det var överlag fina förhållande. Årets bästa fisk togs den 10/2 65 cm och nästan 3.5 kg. Det blev 13 blankfiskar över 50.
Vårfisket på hemmaplan var trögt ,några godkända men inget som stack ut.
Sommarfisket o tidiga " höstfisket " gick bättre - inga bamsar men en nådde 2 kg. Massor av småöringar- hoppas de får växa till sig.
Totalt fick jag 30 blanka över mått - många kast blev det.
Men varje gång jag åker ut på nytt så drömmer/hoppas jag på rekordfirren=drivkraft.
Må väl alla hoppas jag inte " tjatat " hål i huvet på er.
Blir lite " detox " på Bornholm i början av november.
Peter b
Vissa skulle säkert tycka att jag har en diagnos och borde skaffa mig ett liv . Den uppfattningen får ni gärna ha men det är mitt liv och jag trivs ypperligt med " detta liv " .
I år har min öringsäsong 1/1 - 30/9 bestått av 145 pass - galet eller hur. Kallvattenfisket på Skånes västkust gick bra , det var överlag fina förhållande. Årets bästa fisk togs den 10/2 65 cm och nästan 3.5 kg. Det blev 13 blankfiskar över 50.
Vårfisket på hemmaplan var trögt ,några godkända men inget som stack ut.
Sommarfisket o tidiga " höstfisket " gick bättre - inga bamsar men en nådde 2 kg. Massor av småöringar- hoppas de får växa till sig.
Totalt fick jag 30 blanka över mått - många kast blev det.
Men varje gång jag åker ut på nytt så drömmer/hoppas jag på rekordfirren=drivkraft.
Må väl alla hoppas jag inte " tjatat " hål i huvet på er.
Blir lite " detox " på Bornholm i början av november.
Peter b
Kommentera