Ny mentalitet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny mentalitet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

"Tävlingarna" vi har här på FS kan vem som helst ställa upp i och sista platsen är i plånboken lika mycket värd som första.

Att det finns dom som vill plöja ner en förmögenhet i tävlandet med allt man "måste" ha finns inom vilken sport som helst. Låt dom hålla på, dom tröttnar snart.

Jag är faktiskt anmäld till en tävling... Vi kommer fiska i lånad båt med en 50-hästare och vi kör utan ekolod. Vi har kollat sjökort och lodningar på genesis och har bestämt oss för att bara fiska på max tre platser ganska nära starten för att spara tid.

I tävlingen finns pris i tre kategorier... längsta gädda, dom tre längsta gäddorna samt kortast gädda och det är den sista vi satsar på att vinna

Kommentera

Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
      "Tävlingarna" vi har här på FS kan vem som helst ställa upp i och sista platsen är i plånboken lika mycket värd som första.

Att det finns dom som vill plöja ner en förmögenhet i tävlandet med allt man "måste" ha finns inom vilken sport som helst. Låt dom hålla på, dom tröttnar snart.

Jag är faktiskt anmäld till en tävling... Vi kommer fiska i lånad båt med en 50-hästare och vi kör utan ekolod. Vi har kollat sjökort och lodningar på genesis och har bestämt oss för att bara fiska på max tre platser ganska nära starten för att spara tid.

I tävlingen finns pris i tre kategorier... längsta gädda, dom tre längsta gäddorna samt kortast gädda och det är den sista vi satsar på att vinna
      Såna tävlingar behöver vi fler av, då kan man ju få för sig att satsa seriöst

Kommentera

Men.... Det är ju den som har flest prylar när man dör som vinner tävlingen

Kommentera

Ursprungligen postat av Quivertip Visa inlägg
          Men.... Det är ju den som har flest prylar när man dör som vinner tävlingen

Så är det ju såklart...

Själv nöjer jag mig med att bara delta i tävlingen och har insett att det för min del duger med en gammal rulle av god kvalité som det finns reservdelar till... ett förhållandevis billigt spö som jag kan byta ut utan att gråta den dagen det går sönder. Linor åker man på att byta nån gång per år och gummibeten är förbrukningsvaror.

Jag har några abboreriggar liggandes men det är bara en kombo som används, alla var dock billiga i inköp så dom får stanna som reservprylar.

I skärgården har jag en liten Buster rs med en Yamaha från mitten av 90-talet... icke stöldbegärligt så den ligger i sjön från tidig vår till tidig vinter och jag känner ingen oro över prylarna.

I sjöarna runt omkring mig har fiskevårdsföreningen en roddbåt i vardera sjö och det är från dom jag får upp mina gäddor. Inga ekolod eller elmotorer så långt ögat kan nå.

Fiske ska vara avkopplande och roligt i min värld, inte dyrt eller krångligt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 019 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg .art
          av .art