Ursprungligen postat av mrheyjoe
Visa inlägg
Jobbar själv delvis med produktutveckling och kunderna vet definitivt inte alltid bäst när det kommer till att avgöra vad de vill ha eller behöver. I de flesta fallen så kan de inte se "visionära" förändringar utan endast inkrementella förbättringsåtgärder inom befintliga ramar.
Själv har jag jämfört med tidigare år en större och snabbare båt, fler spön, fler rullar, fler drag, fler tillbehör och har aldrig tidigare fångat så många och stora fiskar och nog inte haft lika kul på sjön.
För vissa är fisket ett sätt att komma ut i naturen och tänka på annat, för andra är fisket ett sätt att få utlopp för ett inneboende nörderibehov (för vissa är det både och). Jag tror att man skall vara försiktig med att klanka ner på andras sätt att utöva sin hobby vilket sker mer ofta på forum och sociala medier. Det finns absolut en tjusning i att stoppa några drag i ryggsäcken och cykla till närmaste sjö (gör det själv ofta), men det är varken bättre eller mer "äkta" än att packa halva bilen full med grejer, halvt sänka båten och stå och dänga vass en hel dag.
Längtar verkligen inte tillbaka till tiden när jag hade en eka med åror och en liten låda med beten och fick triangulera fram grund och undervattensåsar. Börjar själv snart känna mig nöjd med hela min utrustning och dagen när jag inte känner att något mer går att förbättra kommer vara en tråkig dag...
Kommentera