Telia & dc++ - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Telia & dc++

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har delvis tappat bort en del egna fiskefilmer. Vet att de finns på dc++. Har nämligen tappat bort alla mina egna gjorda fiskefilmer mm. Dc++ kan anvndas för legal tankning också. Har faktiskt fått det att funka nu. Tydligen default hublistor som inte vill vara med i matchen.
    Skicka ett pm för *diffusa* hubbar etc för att hålla oss inom marginalerna för ev "lagligheter" eller vad som avses för olägenheter....

tack Flode för ditt pm!

(Skriver i första posten att jag letar lagliga saker, så tråden handlar inte om något annat. Resten kan jag komma på själv :-)
    )
    Senast ändrad av Danne; 2007-02-10, 23:37.

Kommentera

har oxå problem med att få fram hubblistan om någon hadde något bra svar på detta kan den väll PM a mig oxå .. "tacksam"
      www.andreelures.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Danne Visa inlägg
        Jag har delvis tappat bort en del egna fiskefilmer. Vet att de finns på dc++. Har nämligen tappat bort alla mina egna gjorda fiskefilmer mm. Dc++ kan anvndas för legal tankning också. Har faktiskt fått det att funka nu. Tydligen default hublistor som inte vill vara med i matchen.
        Skicka ett pm för *diffusa* hubbar etc för att hålla oss inom marginalerna för ev "lagligheter" eller vad som avses för olägenheter....

tack Flode för ditt pm!

(Skriver i första posten att jag letar lagliga saker, så tråden handlar inte om något annat. Resten kan jag komma på själv :-)
        )
        Fan vad trist att "tappa bort" egna bilder och filmer, tycker det svider tillräckligt om man plockar bort en fil av misstag och inte kan återställa den

Numera har jag alltid minst en DVD-R på ett annat ställe än datorn, samt de bästa bilderna på FTP för att verkligen slippa missöden

Danne; Är nästa helt 100på att om du verkligen vill kan dom lätt fixa fram reservdelar till din HD och återställa all data.

Vet att det för ett tag sedan uppmärksammades att det fanns företag som betalade riktigt riktigt bra för gamla HD bara för att få fram reservdelar till sådana med kritisk information PÅ
        sigpic

Kommentera

Har inte fått mitt dc++ att funka sen jag bytte leverantör från telia till glocalnet, har ändå ominstallerat hela datorn ett par veckor tillbaks så det kan ju inte ligga nåt gammalt och spöka.
          Får fram hublistor ibland.. men då det funkar går det inte att söka, men oftas funkar inte ens hublistorna
          Kört utan brandväggar/virusprogram och stängt ner allt som kan jävlas men det har inte hjälpt.

Läst som fan i hjälpavsnitt och guider men får det ändå inte att funka, börjar tro att det är terror får glocalnet
          Kan säga att jag har inget problem med att ladda ner torrents med hjälp av azureus.

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
            Fan vad trist att "tappa bort" egna bilder och filmer, tycker det svider tillräckligt om man plockar bort en fil av misstag och inte kan återställa den

Numera har jag alltid minst en DVD-R på ett annat ställe än datorn, samt de bästa bilderna på FTP för att verkligen slippa missöden

Danne; Är nästa helt 100på att om du verkligen vill kan dom lätt fixa fram reservdelar till din HD och återställa all data.

Vet att det för ett tag sedan uppmärksammades att det fanns företag som betalade riktigt riktigt bra för gamla HD bara för att få fram reservdelar till sådana med kritisk information PÅ

Visst gar det antaglien att aterstalla datan, men det kostar en halv formogenhet. Det ar sallan vart for privatpersoner att laggar ner den summan pengar.

Har kommer i alla fall tva olika foretag. Att ens forsoka leka sjalv med en trasig harddisk ar ganska dumt. Det ar finmekanik vi pratar om. Inte nagot gammalt "urverk". Nu snackar vi varre saker.

Ar inte saker pa prisuppgifter, men det varierar nog mellan ungefar 10.000 till over 100.000 kr. Beroende om man ar privatperson, hur mycket data samt i vilken omfattning disken ar forstord.
            Beejee-kaka är billig.

Kommentera

Ursprungligen postat av ICY Visa inlägg
              Visst gar det antaglien att aterstalla datan, men det kostar en halv formogenhet. Det ar sallan vart for privatpersoner att laggar ner den summan pengar.

Har kommer i alla fall tva olika foretag. Att ens forsoka leka sjalv med en trasig harddisk ar ganska dumt. Det ar finmekanik vi pratar om. Inte nagot gammalt "urverk". Nu snackar vi varre saker.

Ar inte saker pa prisuppgifter, men det varierar nog mellan ungefar 10.000 till over 100.000 kr. Beroende om man ar privatperson, hur mycket data samt i vilken omfattning disken ar forstord.

Har svårt att tro att ett nytt läshuvud kostar 10k att få monterat, men det kanske är verkligheten.

Dock skulle jag om jag hade haft Dannes firrar i båten, kanske överväga den summan endå Om d.v.s ALLT försvunnit.
              sigpic

Kommentera

Finns företag som räddar hårddiskar eller snarare data på kraschade hårddiskar, de tar från 7500 och uppåt beroende på hur mycket jobb de måste lägga ner ochhur mycket data det handlar om.

Sen är från om det är värt det

Kommentera

Varför DC++?

Kör LimeWire Pro

Kommentera

Ursprungligen postat av Ringaby Visa inlägg
                    Varför DC++?

Kör LimeWire Pro
                    Eller Kaaza, det är ju så himla bra!
                    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av fogelberg Visa inlägg
                      Finns företag som räddar hårddiskar eller snarare data på kraschade hårddiskar, de tar från 7500 och uppåt beroende på hur mycket jobb de måste lägga ner ochhur mycket data det handlar om.

Sen är från om det är värt det

Att rädda data är ju en annan sak mot att reprera hårdvaran på disken...
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 084 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art