Karpförsäljnings tillstånd? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Karpförsäljnings tillstånd?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Karpförsäljnings tillstånd?

Vad behövs? OBS inte odling! Har karp till salu i sommar.. Har dock inga tillstånd men det går kanske att fixa om inte så får ni blunda eller skita å att köpa:P

Webs.com has been shut down on the 31st of August 2023. Find out what that means for your site and how to move it to another provider.

Kommentera

Tror inte du behöver tillstånd,det är/bör vara han som hämtar fisken som ska ha tillstånd om han nu avseer att släppa ut dem i nån sjö.
      Och problem finns även där,för ska det gå rätt till via länsstyrelsen så ska man nog uppvisa att det är odlad fisk från godkänd anläggning .
      Mig vetteligen endast Aneboda som är godkännt i Svergie med karp för utsättning.
      Senast ändrad av Karpfäst; 2007-02-09, 15:31.

Kommentera

Undrar också om det är olagligt att sälja dem... Hmm

Olagligt att sätta ut och flytta fisk är det i detta fallet iaf, och jag hoppas verkligen att ni som "smyger" ut fisk verkligen tänker igenom erat beslut, kollar upp ev. "flytvägar" och verkligen utvärderar vattnet noga innan. Kan tänka mig att man många gånger inte inser vad man förstört innan det är försent :/
        sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
          Undrar också om det är olagligt att sälja dem... Hmm

Olagligt att sätta ut och flytta fisk är det i detta fallet iaf, och jag hoppas verkligen att ni som "smyger" ut fisk verkligen tänker igenom erat beslut, kollar upp ev. "flytvägar" och verkligen utvärderar vattnet noga innan. Kan tänka mig att man många gånger inte inser vad man förstört innan det är försent :/

Ja, dem som vi sälger till ska helst ha tillstånd om det inte är i något klubbvatten eller liknande.

Kommentera

det blir nog svårt att få tillstånd att sätta ut karp om man inte kan deklarera för var dom kommer ifrån
            ser ut som att ni försöker vara lite anonyma på hemsidan min första tanke var att ni hämtar karpen från magle våtmark om det är så så lär det bli extremt svårt att få tillstånd
            bara en vild gissnig

Kommentera

Ursprungligen postat av FiskeFreakOscar Visa inlägg
              Ja, dem som vi sälger till ska helst ha tillstånd om det inte är i något klubbvatten eller liknande.
              Spelar ingen roll, man måste ha tillstånd till alla vatten, spelar ingen roll hur stort det är, om det finns till/från flöden o.s.v.
              sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av snickarn Visa inlägg
                det blir nog svårt att få tillstånd att sätta ut karp om man inte kan deklarera för var dom kommer ifrån
                ser ut som att ni försöker vara lite anonyma på hemsidan min första tanke var att ni hämtar karpen från magle våtmark om det är så så lär det bli extremt svårt att få tillstånd
                bara en vild gissnig
                Finns inte ens på kartan om jag har tolkat lagen rätt
                sigpic

Kommentera

Nej karparna är inte från magle. Lycka till att fiska där fult med fågelskådare å sånnt. Karparna är från några privata dammar.

Kommentera

Även den som odlar fisken måste ha tillstånd. När jag pratade med en odling i Sunne (tror jag det var) för några år sedan (för SKK:s räkning) så nämnde de att ett sk utsättningstillstånd för odlare låg på 15000 för 2 år. Men då finns det naturligtvis krav också. Utöver det behör du ett tillstånd från Länsstyrelsen.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 131 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art