Vad behövs? OBS inte odling! Har karp till salu i sommar.. Har dock inga tillstånd men det går kanske att fixa om inte så får ni blunda eller skita å att köpa:P
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Karpförsäljnings tillstånd?
Collapse
X
-
Tror inte du behöver tillstånd,det är/bör vara han som hämtar fisken som ska ha tillstånd om han nu avseer att släppa ut dem i nån sjö.
Och problem finns även där,för ska det gå rätt till via länsstyrelsen så ska man nog uppvisa att det är odlad fisk från godkänd anläggning .
Mig vetteligen endast Aneboda som är godkännt i Svergie med karp för utsättning.Senast ändrad av Karpfäst; 2007-02-09, 15:31.
Kommentera
-
Undrar också om det är olagligt att sälja dem... Hmm
Olagligt att sätta ut och flytta fisk är det i detta fallet iaf, och jag hoppas verkligen att ni som "smyger" ut fisk verkligen tänker igenom erat beslut, kollar upp ev. "flytvägar" och verkligen utvärderar vattnet noga innan. Kan tänka mig att man många gånger inte inser vad man förstört innan det är försent :/sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggUndrar också om det är olagligt att sälja dem... Hmm
Olagligt att sätta ut och flytta fisk är det i detta fallet iaf, och jag hoppas verkligen att ni som "smyger" ut fisk verkligen tänker igenom erat beslut, kollar upp ev. "flytvägar" och verkligen utvärderar vattnet noga innan. Kan tänka mig att man många gånger inte inser vad man förstört innan det är försent :/
Ja, dem som vi sälger till ska helst ha tillstånd om det inte är i något klubbvatten eller liknande.
Kommentera
-
det blir nog svårt att få tillstånd att sätta ut karp om man inte kan deklarera för var dom kommer ifrån
ser ut som att ni försöker vara lite anonyma på hemsidan min första tanke var att ni hämtar karpen från magle våtmark om det är så så lär det bli extremt svårt att få tillstånd
bara en vild gissnig
Kommentera
-
Ursprungligen postat av FiskeFreakOscar Visa inläggJa, dem som vi sälger till ska helst ha tillstånd om det inte är i något klubbvatten eller liknande.sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av snickarn Visa inläggdet blir nog svårt att få tillstånd att sätta ut karp om man inte kan deklarera för var dom kommer ifrån
ser ut som att ni försöker vara lite anonyma på hemsidan min första tanke var att ni hämtar karpen från magle våtmark om det är så så lär det bli extremt svårt att få tillstånd
bara en vild gissnigsigpic
Kommentera
-
Även den som odlar fisken måste ha tillstånd. När jag pratade med en odling i Sunne (tror jag det var) för några år sedan (för SKK:s räkning) så nämnde de att ett sk utsättningstillstånd för odlare låg på 15000 för 2 år. Men då finns det naturligtvis krav också. Utöver det behör du ett tillstånd från Länsstyrelsen.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 131 visningar
1 gilla
|