Fiske innebär att man håller på med vassa krokar (förhoppningsvis) och hanterar fisk som kan ha tänder och/eller fenor som är vassa. Det händer väl oss alla då och då att det börjar blöda på hand eller fingrar. Vanliga plåster är tämligen värdelösa att använda då man har kontakt med vatten. Så min fråga till er är, hur löser ni situationen då ni skär er eller sticker er vid vattnet? Finns det några fantastiska plåster att rekommendera? Finns det rentav några magiska husmorstips?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sår på händer och fingrar - hur löser ni det?
Collapse
X
-
Sår på händer och fingrar - hur löser ni det?
http://enamatorfiskare.blogspot.se
Instagram enamatorfiskareTaggar: Ingen
-
För mindre sår använder jag vanlig eltejp och en liten pappers tuss det håller förblöta och finns altid med i fiskeväskan.
För större sår som kräver tryckförband eller liknande och som ska skyddas mot väta då är detta bra https://www.granngarden.se/bandage-e...-5-m/p/1166355 vet att det står att det är för djurvård men exakt samma lindor säljs på apotek för människor men då för ca 70kr/st, vet att dessa används inom räddningstjänst och ambulans så det funkar.
Bara skära av en bit och linda om och det fäster i sig själv och tål som sagt vatten, kan även användas som stödbinda vid en stukning eller liknande så väldigt användbart.
Kommentera
-
När jag kör mina Norgeresor ser jag efter ett tag ut som Michel Jackson på händerna LTX likvärdigt med det som Eric nämner.
https://www.mcdz.net/2015-12-01-bygg...rensblodflode/
Väldigt bra plåster att ha med sig i fiskeväskan!
Perfekt även till ungarna hemmaVinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020
Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Abramis Brama Visa inläggFiske innebär att man håller på med vassa krokar (förhoppningsvis) och hanterar fisk som kan ha tänder och/eller fenor som är vassa. Det händer väl oss alla då och då att det börjar blöda på hand eller fingrar. Vanliga plåster är tämligen värdelösa att använda då man har kontakt med vatten. Så min fråga till er är, hur löser ni situationen då ni skär er eller sticker er vid vattnet? Finns det några fantastiska plåster att rekommendera? Finns det rentav några magiska husmorstips?
"Hansaplast Active Gel Strip Large påskyndar läkningsprocessen och minskar risken för infektioner. Den säljs i Sverige, Norge, Danmark och Finland.
Hansaplast med Active Gel Strip är en ny generation plåster från Hansaplast, utvecklat enligt principen fuktig sårläkning. (P.U.R. Gel Tecnnology). Genom en reglerad fuktighetsnivå i såret gynnas förutsättningarna för en optimal läkningsprocess. Resultatet är en snabbare läkning och minskad risk för ärrbildning."
'
Old Firehand
Leif Engström
Senast ändrad av Old Firehand; 2019-06-15, 18:38.
Kommentera
-
Hej, jag kan rekommendera Salvequick wound cleanser, finns på de flesta apotek, funkar kanon att ha med sig och spraya på när olyckan varit framme, rengör såret på ett naturligt sätt. Sen brukar jag dra på ett vanligt plåster. Såren brukar läka på ett par dagar utan problem.1 Foto
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 009 visningar
1 gilla
|