Yrkesfiske fritt land!!!!!!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Yrkesfiske fritt land!!!!!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av samtheman Visa inlägg
    du som skrev de måste ju vara trött på ditt liv eller ?? det behöver ju inte gå ut över alla andra på ett såhär brutalt sätt eller ?

det med torsken är inte så sant som alla säger utan det finns ganska så mycket men inte alls som förr de är sant..

men de forskare som går ut och trålar på ett ställe varje år och ut ifrån de så sätt de sina gränser och kvoter..men de sjuka är att dom aldrig får något . så låt folk fiska ett tag till och sen kolla på något annat ställe och sen sätt gränser...

detta säger jag för jag själv har erfarenheter om trålning mm..
    Du tycker att det är sjukt att dom inte får någonting? Jag tycker tt det är sjukt att det tas upp mkt mer fisk än vad kvoterna tillåter.

Kommentera

men ...
      Senast ändrad av samtheman; 2007-02-16, 23:44.

Kommentera

men lilla vän .... vad vet du om fiske SG??? det kan inte jag hjälpa men om forskarna hade tittat ut i världen så kanske inte kvoterna hade varit så små eller ???

tack för stödet "priest" en vettig människa iaf...
        Pinsamt. Hur länge till tror du att det går att livnära sig som yrkesfiskare när överfisket pågår i den här takten? Du får nog fundera på att skaffa dig en riktig utbildning, det kommer inte att gå att få ut ersättning 365 dagar om året framöver när kvoterna är slutfiskade innan ni ens börjar...

Kommentera

behövs inte när man har ett par tre mille på banken !!!!

Kommentera

behövs inte när man har ett par tre mille på banken !!!!
            Det är tur att du har ett bredare perspektiv än din plånbok...shit - finns du på riktigt???

Kommentera

"Originally Posted by samtheman
              men lilla vän .... vad vet du om fiske SG??? det kan inte jag hjälpa men om forskarna hade tittat ut i världen så kanske inte kvoterna hade varit så små eller ???

tack för stödet "priest" en vettig människa iaf..."

Vad jag vet? Tydligen vet jag en hel del mer en dig om resultatet av det pågående utfiskandet iallaf.

Anledningen till att kvoterna är "små?" är för att torsken inte ska ta lika mkt stryk. Tro mig, hade kvoterna höjts, så hade svartfisket ÄNDÅ fortsatt!
              Det smartaste i en yrkesfiskares synvinkel hade varit att släppa torskfisket och fiska annat undertiden arten får tid att återhämta sig, och sen fiskat på den om årtionden när den är slagkraftig nog att fiskas på.

Sen om jag verkligen tror att du är yrkesfiskare eller inte,,,

De flesta yrkesfiskare brukar ha bättre argument än du. De brukar heller inte flasha med att de har X antal miljoner på sin bank. Men vad vet jag, du kanske VILL att någon ska komma och ta dina miljoner ifrån dig.

(Om du nu haft några)

Kommentera

Yrkesfiske skall naturligvis finnas!!! Sedan behövs det striktare former, bryter någon notoriskt mot reglerna, så skall det vara kännbara straff! Detta gäller över landsgränserna, hjälper föga om bara vi i Sverige gör något, även om det bra om vi sköter oss. Lite dumt med "vi mot dom" mentaliteten som råder, ingen vill lyssna på motparten. Sedan alla måste hjälpas åt för att vi skall komma någon vart.
                sigpic

Kommentera

där kan jag faktiskt hålla med dig sg ...... .... men jag ska låta er sportfiskare ha eran sida för er själv nu ..... jag tackar för mig och lycka till med allas fiske...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 019 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg .art
                  av .art