"och iomed det så blir svenskakronan mer värd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:ordning " Tror inte svenska kronan skulle få en högre real-växelkurs om man tog bort yrkesfiskandet och ersatte det med fisketurism.. Där en kula går ur systemet, måste en ny rulla in. Bara min åsikt..
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Yrkesfiske fritt land!!!!!!!!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Lazinko Visa inlägggösar......
Tror du jag skrev anabola steroider och genförädlade för skojs skull? Tanken är såklart att en genförädlad lax som får preparat växer sig stor på betydligt mindre föda.
Sen skulle man ALDRIG ALDRIG ALDRIG våga ha genmodifierade fiskar ingående i det odlingssystem som existerar idag! Titta bara på de åtgärder som omger GMO växter idag där det inte existerar bråkdelen av de spridningsrisker som finns för odlad fisk...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av samtheman Visa inläggallt är ju bara skit snack !!!!! varför ska man lägga ner yrkesfisket ? det finns fortfarande massa att fisk..... och de där med fisketurism de är löjligt varför ska folk åka med en båt för att stå där med ett spö och fiska för skoj skull ? ist får folk som lever på att fiska dra in på allt för att några forskare tror dom vet ......
Så här är det, yrkesfisket borde såklart inte försvinna. Det behövs ju för att majoriteten av svenska folket ju inte kan fixa sin egen fisk plus att vi själva ju inte kan fixa fram tex marulk osv hux flux.
Fisk är viktigt för hälsan dessutom.
DOCK borde fisket strypas åt avsevärt. Torskfisket borde varit totalförbjudet för längesedan. Personligen tror jag den kommer att bli utrotad i norden. (se new foundland)
De arter som överfiskas bör ses över, östersjölax bör mindska radikalt alt. förbjudas.
ODLING!!! Odlingen bör mindska radikalt, tyvärr har det gått så långt att odlingen och tillväxten av sportfiskare går hand i hand. Utan tex regnbågen skulle antagligen antalet utövande sportfiskare minimeras radikalt.
Det är en ond cirkel, vattenkraftsföretagen förstör lax/öringarnas lekplatser samt lekvandringar och "kompenserar" med att ersätta älvens fiskar med odlade fiskar (Som är av mkt sämre genstruktur, samt dessutom använder flera gånger sin egen vikt av fisk i fordret som ni ju vet)
Fin ersättning, och tex vattenfall har tom öppet hus-dagar då turister och ortsbefolkningen kan komma och titta på utsättningar och kramningar osv.
Vattenfall ses då av de okunniga som hjältar som släpper ut matfisk i älven till de som vill fiska på dom. Men vad de egentligen gör är att borsta smutsen under mattan och spika fast mattan så att smutsen aldrig kan bli hittad.
Generna som utvecklats av evolutionen försvinner på några årtionden och blir ersatta med fiskar som har lika mkt historia och bakgrund som en julskinka på Ica.
Kommentera
-
Det ända man måste är att dööööö!!!!!
Jag tycker att människan är ett as!!! jag hoppas alla människor dör innom en minut och att allt omkring oss som vi byggt upp försvinner!!!!! JÄVLA SKITSLÄKTE!!!!!!! vi förstör vår egen existens och alla andras!!!! Det är människan somm är skadedjuret och inte bävern!!!! AHHHRRRGGGHHH!!!!! Folk som säger att människan är det smartaste djuret kan ta sig i röven, djuren har inte ihjäl sitt eget släkte, kom inte o säg att de inte kan det, för det kann demm!!!! ja tror att om 100år så har vi inga korallrev, inga regnskogar och inget rent östersjön PGA människans jävla sätt att se på saker som livsviktig, somTV:N!!!!!!! Stackars mäniskor!!!Flytovarall + Tunnelbana = sitta själv = Sjukt skönt!
Kommentera
-
Ang laxfisket så tycker jag man borde ha fällor i älvarna (mynningen), där den högsta andelen släpps tillbaks och förbi fällan och inget yrkesfiske sker i havet efter lax.
Torsk borde dem förbjuda liksom foderfisket. Torskfisket skall komma tillbaks småskaligt när beståndet har repat sig.G.Loomis - Fear No Fish
Kommentera
-
Ursprungligen postat av nattfiskarn Visa inläggFISK ÄR INTE LIVSVIKTIGT!!!! OM NI INTE KAN LEVA UTAN DEN PÅ MATBORDET SÅ, KAN NI FISKA DEN SJÄLVA!!!!!
Självklart är det viktigt att även äldre männsikor ska få äta fisk. Otroligt för mig att någon äns kan tycka att "kan du inte fiska själv ska du i heller inte få äta fisk". Jusst snyggt. Föder du själv upp de djur du äter eller det kanske du inte gör. Odlar du dinna egen böner. Transporter av det du köper är väl inte direkt miljövänliga.Senast ändrad av Havsfiskenytt.Patrik; 2007-02-12, 17:56.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 019 visningar
1 gilla
|