Jag tycker att staten borde förbjuda Yrkesfiske och lägga ner mycket mer pengar och tid på fiskevård och fisketurism, sverige skulle käna pengar och få ett ökat fiskbestånd!!!! Men tyvär så får folk inte fisk på bordet en gång i veckan då, men om det e så jävla viktigt så fiska det sjelv, lär er fiska för fan då!!!! Alla fiskar som slutar i soptunnan efter att de har ruttnat på frysdisken, och alla "oätliga" arter och fisken som går över kvoten som bara spolas ut i haven död!!!!!!!!! sjukt!!!!!!!!!!! ja då kommer jobb problemet, vart ska alla yrkesfiskare jobba? jo de kan antingen jobba med fiskevård eller fisketurism eller så fiksar staten fler jobb åt folket, och iomed det så blir svenskakronan mer värd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ja syfftar inte på er fina medmänniskor här på fiskesnack!!! vad tycker ni? tycker ni som jag? Det finns bara ja eller nej!!!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Yrkesfiske fritt land!!!!!!!!
Collapse
X
-
Såg en dokumentär för ett tag sedan om fiske, och det var några saker jag reagerade starkt på .
1 Torskfisket är kvoterat dvs en båt får bara ta upp ett visst antal kg torsk, men som en fiskare i repotaget sa.
den kvoten fyller vi på två dagar, sedan fiskar vi andra fisksorter resten av veckan och torsken vi får då kastar vi tillbaka död.
Och det var ca 2/3delar som dom kastade tillbaka.....
2 Alla myndigheter som kontrollerar fisket kostade skattebetalarna ca 970 miljoner per år.
Och yrkesfisket omsatte ca 960miljoner per år.
är ej helt säker på siffrorna men ungefärr så sa dom.
Tillläggas ska att danmarks fiskeflotta omsatte ca 2 miljarder medans deras byrokrati bara kostade hälften av våran.
Känns som vi kunde sparka lite byrokrater, köpa ut yrkesfisket och ändå spara pengar....
-
Ursprungligen postat av A4_TC Visa inläggSåg en dokumentär för ett tag sedan om fiske, och det var några saker jag reagerade starkt på .
1 Torskfisket är kvoterat dvs en båt får bara ta upp ett visst antal kg torsk, men som en fiskare i repotaget sa.
den kvoten fyller vi på två dagar, sedan fiskar vi andra fisksorter resten av veckan och torsken vi får då kastar vi tillbaka död.
Och det var ca 2/3delar som dom kastade tillbaka.....
2 Alla myndigheter som kontrollerar fisket kostade skattebetalarna ca 970 miljoner per år.
Och yrkesfisket omsatte ca 960miljoner per år.
är ej helt säker på siffrorna men ungefärr så sa dom.
Tillläggas ska att danmarks fiskeflotta omsatte ca 2 miljarder medans deras byrokrati bara kostade hälften av våran.
Känns som vi kunde sparka lite byrokrater, köpa ut yrkesfisket och ändå spara pengar....Flytovarall + Tunnelbana = sitta själv = Sjukt skönt!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Lazinko Visa inläggAnabola steroider tillsammans med genförädlade laxar som växer jättefort hade man nog kunnat spara en del vild fisk på (om nu inte dessa jättestora aggressiva laxar tar sig ut i naturen. då lär de döda det mesta)...
Kommentera
-
Blir så trött på denna typen av inlägg.. suck..
Kan vi inte förbjuda bönder också? De odlar ju upp all fin mark och släpper ut konstgödsel i mängder... Sen kan ju staten "fiksa" jobb åt dem.
Främja det lokala kustfisket, det är industrifisket som är "fel"
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Priest Visa inläggBlir så trött på denna typen av inlägg.. suck..
Kan vi inte förbjuda bönder också? De odlar ju upp all fin mark och släpper ut konstgödsel i mängder... Sen kan ju staten "fiksa" jobb åt dem.
Främja det lokala kustfisket, det är industrifisket som är "fel"
Bra sagt!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 013 visningar
1 gilla
|