Ja direkt på en skrovplåt eller annat skrovmaterial för den delen skulle jag aldrig placera en engångsgrill... men med rätt underlägg/lag kan den placeras nästan varsomhelst i båten.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tips på grill att ha på båten?
Collapse
X
-
Denna är grym. Du kan ladda den med kol hemma och när man är klar låser man den i stängt läge och den svalnar snabbt. Haft den som strandgrill i flera år och är sjukt nöjd.Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Geronimo Visa inlägghttps://www.weber.com/SE/sv/grillar/...id=222#start=1
Denna är grym. Du kan ladda den med kol hemma och när man är klar låser man den i stängt läge och den svalnar snabbt. Haft den som strandgrill i flera år och är sjukt nöjd.
såg nån för 99kr nånstans med.
men engångs är rätt nice, bara köpa ett 25 tal o sen slänga med en i båten efter varje grillning.
engångs räcker ju lätt för två skivor karre eller ett par hamburgare/korv
Kommentera
-
"Förr" så hade jag en weber klotgrill ståendes i båten mellan mitten och främre toft, dumt? ja förmodligen. Men den räddade många frusna kvällar och nätter, fylld med kol till bredden så brann den 4-5 timmar och spred värme i båten, när jag sen bytte båt så gick även jag över till gasoldrivet campingkök för 199:- på biltema. Den har varit med nu i 2 år och är helt suveränt bra, flaskorna kostar 19kr st och håller för 3-4 "middagar". Så det hade jag satsat på om jag varit du.
https://www.biltema.se/fritid/friluf...-kw-2000041896 den får du dessutom en smidig låda till som man kan ställa på högkant som vindskydd. Skitfiske!
- Gillar 1
Kommentera
-
Jo gasol i all ära, enkelt i bra.
men en kolbädd är ju lite mysigare.
jag har en gasol spindel som används vid jakt, tar ingen plats.
jag har även en bestick korg som jag fyller med kol för värmens skull(jakt)
funderar på om man kan bygga en kolgrill o hänga utanför båten?
givetvis är det säkrast att grilla på land, men då missar man ju fisketid
Kommentera
-
Ursprungligen postat av abe Visa inlägg
ser fin ut men jula har ju en billigare, antagligen inte samma godstjocklek men 5e del av priset.
såg nån för 99kr nånstans med.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av abe Visa inläggJag brukar ha en engångsgrill i fören(aluminiumdurk) men finns det något smartare sätt?
Jag låter den brinna klart o svalna men det tar ju minst en timme för att kunna paketera den för hemtransport.
...http://www.fisheco.se/news.php?modulID=2&newsID=13917 ....
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-02-15, 12:55 -
-
Svar till KEPWORTH Litiumbatteriav SpringarenSjukt att Svenska sportfiske butiker tar 10t för något man kan köpa för 2500kr, är det samma batteri...1 Foto
-
igår, 20:20 -
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
2024-11-17, 23:18 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 181 visningar
1 gilla
|