Tjena! någon som lyckats med gäddfisket i såvelången? tänker vår/sommar/höst... Har tillgång till båt i sjön men lyckas inte hitta dom, någon som vill dela med sig?, spinnfiskar mestadels.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sävelången och gädda
Collapse
X
-
Du är inte ensam om att ha segt fiske,sjön är riktigt seg,bara lyckats få några små...
Jag hade nog lagt tiden i annat vattenMin fiskeblogg:
www.marcusfiske.blogspot.se
-
Jag har fiskat Sävelången en hel del, året runt och något grynnfiske är det normalt inte dags för än. Det funkar bättre sent på våren, början på sommaren. Vi den här tiden på året skulle jag köra branta kanter in mot lekvikarna...
Generellt är trolling på frivattnet det som gett mig flest fiskar. Sjön är som många andra hårt fiskade sjöar i vår region, för det mesta riktigt trög, men det är faktiskt den enda sjön där jag haft ett trippelhugg på fyra spön. Det finns ju också riktigt grov gädda, även om jag aldrig fått någon.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Lejestrand Visa inläggJag har fiskat Sävelången en hel del, året runt och något grynnfiske är det normalt inte dags för än. Det funkar bättre sent på våren, början på sommaren. Vi den här tiden på året skulle jag köra branta kanter in mot lekvikarna...
Generellt är trolling på frivattnet det som gett mig flest fiskar. Sjön är som många andra hårt fiskade sjöar i vår region, för det mesta riktigt trög, men det är faktiskt den enda sjön där jag haft ett trippelhugg på fyra spön. Det finns ju också riktigt grov gädda, även om jag aldrig fått någon.
Du fiskar i rätt sjö vid rätt tid och med rätt teknik.... Nu gäller det bara att välja rätt bete...
Old Firehand
Leif Engström
Kommentera
-
Jo visst finns där fin fisk och den gäddan har väl gjort sjön lite känd,men jag tror fortfarande det finns bättre sjöar...
Sjön är seg,eller om man vill vara hård så kan man kalla den svårfiskadMin fiskeblogg:
www.marcusfiske.blogspot.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Maackan Visa inläggJo visst finns där fin fisk och den gäddan har väl gjort sjön lite känd,men jag tror fortfarande det finns bättre sjöar...
Sjön är seg,eller om man vill vara hård så kan man kalla den svårfiskad
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 010 visningar
1 gilla
|