Måste ge er en upplevelse jag kunde varit utan. För 1.5 år sedan ( början av juni ) åkte jag ner till Kattviks hamn för o fiska makrill. Hamnen ligger vackert på Hallandsåsens norrsida. Det var en fredag kväll och det var gott om makrill och därmed gott om " Biltemafiskare " - mitt uttryck för folk som köpt en all inclusiveutrustning , inte har så stor vana , begränsad fiskeetik och liten kännedom om vilka regler man bör hålla och förhålla sig till ,ex inte rusa fram och ställa sig helt nära någon som får fisk. Väljer att ställa mig en bra bit vid sidan om och tror att det ska va lugnt , hm. Efter några kast så börjar det nappa där jag står då kastas det över min lina , jag har dobb o en fluga , BT - fiskaren har drag och 5 upphängare. Resultat på det: stort trassel. Jag får pysslat ut allt och hygglig som jag är så vill jag hysta ut hans grejer i vattnet så han slipper bottennapp. När jag slänger ut hans prylar - SÅ RYCKER HAN TILL , vilket innebär att en av hans upphängare begravs i min tumme med hullingen en bra bit in. Inser snabbt att jag inte kan trycka igenom kroken - nageln är i vägen. Börjar rycka o dra i linan för om möjligt få loss kroken. Känner mig lite yr , få gå ner på knä , ingen hjälp av marodören som jag får ropa på att komma o ev hjälpa mig. Vet inte hur många ryck/drag jag gjorde kanske 15-20 sen fick jag loss kroken med tillhörande blodflöde. BT - snubben tog prylarna gick iväg OCH FORTSATTE FISKA. Tänkte efteråt på att kroken kunde tagit i ögat eller halsen. Inga plåster eller tejp virade en gammal tidning runt tummen - dagens största dildo.
Vad lärde jag mig av detta - rejäla säkerhetsavstånd till " biltemafiskare "
Peter b
Vad lärde jag mig av detta - rejäla säkerhetsavstånd till " biltemafiskare "
Peter b
Kommentera