Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Skarvarna äter upp smolten
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inläggVad är nyheten? Har man varit ute i naturen är detta en självklarhet, behövs ingen raketforskare för å förstå att skarven håller till där den lätt kan käka sig tjock å sen skita sönder allt.
- Gillar 2
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
Nä det är verkligen inga nyheter med dina glada, reflekterande inlägg...Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
Tack själv, gubbe lilla...
Nå, det TS skriver om skarvar kan ju vara en nyhet för många, dessutom så hänvisas där även till vetenskapliga fakta och sånt är bättre än tro och allmänt tyckande.
Om inte annat så är det ett bättre argument om man vill nå de som kan ändra på nuvarande hantering och reglering av skarv, säl och nätfiske.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
Gubbe - ha, var det allt?Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.
Kommentera
-
Som ornitolog hade jag inte tänkt att blanda mig i skarvdiskussionen här på FS något mer. Men när jag läser texten som länkats till blir jag nyfiken. Ni som delat den, ni som tar den som ett bevis för skarvens smoltpredation kan ni var snälla att förklara för mig vad texten egentligen betyder. Varifrån kommer dessa pittags? Har man laddat miljoner smolt med små sändare, eller vad handlar det om? 50 pittags på en timma - betyder det att skarvar skitit ut 50 preparerade smolt under motsvarande tid? Och i så fall vem har preparerat alla dessa smolt med pits?
Sorry men jag förstår inte... Vad är det i texten som bevisar att skarven är en enorm smoltpredator i just det här området? En enkel fråga: Vem har lagt upp detta på fejan och varför?
Vore kul om ni som nu ser ljuset i skarvfrågan kan förklara det för en dum gammal gubbe...
Skit fiske!
Gösta
PS Jag drar själv en lans för skarvens berättigande i vår svenska fauna, men jag vill inte ha den i min hemsjö… Så det här handlar mer om hur man ska förhålla sig till det som dyker upp på Facebook. Själv har jag lagt ner FB på grund av den brist på källkritik som vidhäftar delningar av det här slaget...
- Gillar 1
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 047 visningar
1 gilla
|