Vad gör ni med era fiskeprylar?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad gör ni med era fiskeprylar??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad gör ni med era fiskeprylar??

När jag läser vissa av trådarna på forumet så slås jag över att problem med spön och rullar som inte håller måttet är vanligt. Spön knäcks, rullar brakar ihop, osv.. Själv har jag aldrig varit med om att knäcka ett spö, har heller aldrig varit med om att en rulle gått sönder! Jag antar att jag fiskar som alla andra, eller?

Ser likheter med polare som är "datanördar". Vet inte hur ofta jag hör dem säga typ: "igår brakade min hårddisk ihop", "mitt ljudkort gick sönder", "skärmen la av", osv....Själv har jag använt min egna data hemma dagligen i fyra år och aldrig haft några problem....

Så min fråga är vart kommer detta fenomen ifrån. Är det verkligen så att de mest rutinerade sportfiskarna inte klarar av att fiska med "billiga" spön utan att knäck dom? Kan inte en dataintresserad "bara använda sin dator" som den är tänkt? Det är någonting som inte stämmer här...
    <*)))>< <*)))>< <*)))><
    Sitt inte där och slöa, ut och fiska!!!

Jag håller med helt

Hur många gånger har man hört att kompisarna måste köpa en ny mp3-spelare!? Vad gör ni med era grejjer?
    Med sommaren kommer myggen, och med myggen kommer harren.

Kommentera

Ursprungligen postat av -Braw-
      Jag håller med helt

Hur många gånger har man hört att kompisarna måste köpa en ny mp3-spelare!? Vad gör ni med era grejjer?
      En klassiker
      Just Mp3-spelare finns det många som är stjärnor på att ha sönder, jag är en av dem.

Angående spön så tror jag det oftast är dem lite mindre rutinerade som har av dem, dels för att dem inte vet hur man skall ta hand om spöna och dels för att spöna oftast är rätt dåliga. Så va det för mig iaf.
      Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Rent logiskt så säger nog statistiken att dom mindre rutinerade har sönder flest spön after all. Upplever samma fenomen, tycker spötoppar, klingor och bromsar bara viner omkring mig.. jag har då aldrig pajjat ett ända spö eller rulle.

Tala inte om för mig hur ni gör...

Kommentera

Fiskar man mycket och då menar jag inte 50 dagar per år(kan iofs hända ändå) och dessutom köper mycket prylar så händer det förr eller senare att ett spö gårav eller en rulle gårsönder. Rullar har precis som bilar slitdelar som tidsnog går sönder. Måndags ex. finns av både rullar och spön!
          Vissa fabrikat är det mer reklamationer på än andra(märks mest för de som köper billiga prylar)!
          Vi kommer aldrig få uppleva att rullar och spön är oförstörbara.(tyvärr)

Kommentera

Ju mer man fiskar med grejorna ju mer sållas skiten ut. Är det från början sämre grejer åker dom i sophögen tidigare. Ju mindre tid man fiskar (timtid) dagar och hårt belastar sina fiskeprylar. Klart grejerna hänger med längre.
            Är ju så med alla produkter, kylskåp, tvättmaskiner, bilar ja vad som helst.
            Men köper man lågbudjet är ju en regel att det blir kortare livslängd för den hårdfiskande typen. Svensson fiskares grejer kan hålla livet ut om den snurrar några varv med en lätt spinnare på. Speciellt om den inte fått känna på nåt bottennapp ens.
            Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av jögge
              Fiskar man mycket och då menar jag inte 50 dagar per år(kan iofs hända ändå) och dessutom köper mycket prylar så händer det förr eller senare att ett spö gårav eller en rulle gårsönder. Rullar har precis som bilar slitdelar som tidsnog går sönder. Måndags ex. finns av både rullar och spön!
              Vissa fabrikat är det mer reklamationer på än andra(märks mest för de som köper billiga prylar)!
              Vi kommer aldrig få uppleva att rullar och spön är oförstörbara.(tyvärr)
              Håller helt med, tror dock generellt att spön har längre livslängd än rullar.

EDTI; Om någon vill veta hur man lyckas kan ni fråga mig, jag har reklamerat i princip allt. Allt litet dyrare jag köper har alltid ngt typ av brist, eller får det kort efter köpet. Ser inte fram emot dagen då jag får köpa min första bil :S

Som apitretar kan ju nämnas att jag krossar den annars så omtyckta Stradicen på löpande band
              Senast ändrad av Flodebanan; 2007-01-07, 16:35.
              sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Skitfiskaren
                Själv har jag använt min egna data hemma dagligen i fyra år och aldrig haft några problem....

Dator heter det. Inte data. Datorn innehåller data.

OT
                -----------

<"))))><

Kommentera

Jo det är ju olika!

En bilintresserad byter bil oftare än strumpor i vissa fall. Inte för att dom andra inte dög i en vanlig Svenssons ögon, men för han är det nog helt annat.

Datorintresserade, ja dom mixtrar med grejer, uppdaterar och ska ha det så bra som det går. Grejer byts, pajar osv under tiden.

Fiskare, likaså

- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.

Kommentera

Dom flesta som jag känner som pajjar spön gör det inte under själva fisket, utan av ren klumpighet. Har sett 2 spön knäckas i bildörrar senaste åren samt ett trampats på. Själv knäckte jag ett spö i ett kast, men det berodde på tillverkningsfel, så jag fick ett nytt.

Är f.ö. en flitig datoranvändare, tills för något år sedan hade jag inte pajjat något i datorväg nu senaste 2 åren har pajjat 2 moderkort en hårddisk och det mesta på min bärbara. Detta endast av varsamt men flitigt användade. Komponenterna har antagligen blivit sämre/känsligare, en kombination av prispress och tillverkningshastighet.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 050 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art