Berkley karpspön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Berkley karpspön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jögge
    Jag skickar gärna dig bilder på hur det tydligt står på B1 spöna vad de har för klassning och på samma sätt är det skrivet på B2 och B3(läser man på 3 olika ställen på handtaget så framgår vilketav de tre "B" spöna det är man har , längd och klassning + att det står Berkley)

Genom att få dig att läsa på de spön du har så märkte du också att du tagit fel, inget konstigt med det.

När du skrev gamla sporting så antog jag att det inte var spön i B1-B3-serien då jag har förmig att dessa lanserades på svenska marknaden 2005(möjligt att jag har fel där) och därför frågade jag dig när du köpt dina spön.

Jag har också klassat spön när jag jobbade på butik och vi fick något udda märke eller helt omarkerade klingor. Håller med dig i att det ofta är "fel" på det som står på spöna vad gäller tex kastvikter(15-35gr men klarar kanske 40gr) men då klassade jag inte om de spöna utan berättade att de även fungerar till något tyngre/lättare beten eller vad det nu var som behövde korrigeras.
    Javisst händer det att man får in helt fel klassade spön men att det skulle vara vanligt vill jag inte påstå.

Jag visste dessutom att sporting sålt spön som personalen fått klassa men att dessa inte var spön ur B1-B3 serien.

På det sätt du beskrev hur de klassade B1=2lb, B2=2.25lb osv såg det ut som du försökte svärtaner en butik med rena lögner och jag lovar att de texter jag skrev före den jag sände iväg förmodligen hade gett mig en varning och nej det hade inte spelat någon roll om butiken varit Berras, Olssons, Fiskekompaniet eller vilken annan butik som helst ljuger gör man bara inte på det viset.

Men nu ser jag att du inte gjort det medvetet så då är allt bra för min del, vill du fortsätta att munhuggas så tar vi det via pm f.o.m nu!
    Först och främst förstår jag inte vad pratar du om. Jag försökte inte alls svärta ner butiken i frågan. Och det var inga lögner.

Du skrev att liksom jag inte ens visste att spöt var Berkley. Citat: Är du säker på att du överhuvudtaget har Berkleyspön? (läs på klingan vad det står där).

Att jag läste fel och jag skrev om BG i stället för B spöna, är en annan sak. Och på mitt spö står ingenting alls än BG4 Berkley. Ingen klassning.

Jag skrev klart att jag tatt fel på modellen. Du har missförstått mig helt.
    Tight lines!
    CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Ursprungligen postat av CDan
      Först och främst förstår jag inte vad pratar du om. Jag försökte inte alls svärta ner butiken i frågan. Och det var inga lögner.

Du skrev att liksom jag inte ens visste att spöt var Berkley. Citat: Är du säker på att du överhuvudtaget har Berkleyspön? (läs på klingan vad det står där).

Att jag läste fel och jag skrev om BG i stället för B spöna, är en annan sak. Och på mitt spö står ingenting alls än BG4 Berkley. Ingen klassning.

Jag skrev klart att jag tatt fel på modellen. Du har missförstått mig helt.
      Läser du slutet på mitt senaste inlägg så framgår det att jag förstått att du inte medvetet försökte ljuga på någotvis eller misskreditera en butik och att jag anser det vara bra med det!

Det jag reagerade på var de otroliga sakfelen och att dessa kopplades samman med en butik och dess personal, men åter igen jag har förståt att det inte var med med vilje som det blev såhär utan att det var ett missförstånd!

Vill du fortsätta prata om det här så kan vi göra det via pm eller öppna en alldeles egen tråd för detta om du vill hålla snacket inför publik.

Nu skriver jag "Back to topic!!" istället, så kanske inte den sura skylthållande smailien får dig att tro att det har någon annan betydelse än just "Back to topic!!"

Kommentera

Det är väl ingen nyhet att Berkleys spön då och då har en extremt märklig klassning på sina spön. Mitt grövsta jerkspö är ett Berkleys, det är styvt som en hockyklubba om man jämför med med andra jerkspön jag har. På klingan står det upp till 40g (- jo tjena). i Affären där jag köpte spöt sa att jag minst skulle lägga till en etta.

// Ivman

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 029 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg .art