Team! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av CalleX
    Haha - men med lite självdistan så är det 100ggr mer lättförståeligt
    Jag kan väl också känna en dragning när det gäller grupper...så helt oförstående är jag inte - det var mest att jag ville raljera lite.
    Sen är den allmänna anglifieringen av allt löjlig - "time-out" till höger och vänstar och jag vet inte vad... en gång i tiden så var det åtminstone begränsat till talspråk men när det sprider sig till skrivspråket och nyhetsuppläsare...värna om svenskan!
    Men orka! Hur snyggt låter det med t.ex. Lag Sarven? Team Sarven låter bättre helt enkelt. Sen kan man ju skippa onödigt engelska uttryck det håller jag med om .. men vad är alternativen? Jerkfiske= ryckfiske? Time out= ??. Trolling=dragfiske efter motorbåt? Engelska uttryck kan vara befogade om det inte finns andra alternativ.

team kan även vara praktiska i tävlingssamnanhang. Sen är det enklare för utsocknes folk att veta vilka som är vilka. Svårt att komma ihåg att evert, kurt och einar brukar fiska ihop på tävlingar och enklare att komma ihåg ett team-namn.
    Jag fiskar, därför ljuger jag.

Kommentera

Ursprungligen postat av peter
      hehehehe, det finns redan ett Hells Anglers! Det är ett gäng riktigt duktiga specimenmetare från Nybro. (utanför Kalmar) En polare skvallrade att hans lag och HA skulle tävla ihop i svenskan nästa år...

Jag skulle kunna döda för att få vara med i det laget! Kan inte tänka mig ett tuffare namn!

Heter man Hells Anglers kan man inte förlora, och om man gör det så är det ändå nästan som att vinna!
      Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

Ursprungligen postat av Katten
        Men orka! Hur snyggt låter det med t.ex. Lag Sarven? Team Sarven låter bättre helt enkelt. Sen kan man ju skippa onödigt engelska uttryck det håller jag med om .. men vad är alternativen? Jerkfiske= ryckfiske? Time out= ??. Trolling=dragfiske efter motorbåt? Engelska uttryck kan vara befogade om det inte finns andra alternativ.

team kan även vara praktiska i tävlingssamnanhang. Sen är det enklare för utsocknes folk att veta vilka som är vilka. Svårt att komma ihåg att evert, kurt och einar brukar fiska ihop på tävlingar och enklare att komma ihåg ett team-namn.
        Tycker det låter bättre med "lag Sarven". Sen sa jag att det kunde väl vara OK i tävlingsammanhang (fattar fortfaranade inte varför "team" är bättre än "lag" dock)men utöver det är det BARA töntigt. "time-out" är inte bara en töntig anglifiering av ett uttryck som inte finns i svenskan - det är ett rent kvasiuttryck!

Kommentera

Team Mosbricka... din grogg i gryningen.. kort och koncist.

Kommentera

Det är skit coolt att vara med i ett team, följ trenden så blir du också lika cool;D

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 296 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art
            av .art