Havsöringskompanjon i STHLM? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringskompanjon i STHLM?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havsöringskompanjon i STHLM?

Har nu lagt ner ca 48 timmars aktivt fiske (hittils) denna höst med att jaga min första havsöring, utan resultat. Jag har konsulterat de flesta informationskällor jag kunnat hitta, lusläst forumen här på fiskesnack och läst guiden på fks hemsida. Har vart med polaren i furusundstrakten så länge deras båt låg i och efter det spenderat en hel del timmar både strömmen och på djurgården. Helt blankt, förutom en tappad under första båtturen i oktober.
    MEN JAG VÄGRAR GE UPP! Ska åtminstonde ta EN innan året är slut! ..men det börjar bli lite frustrerande att gå och misströsta ensam i snålblåsten och komma hem tomhänt.
    Så min fråga är nu, finns det någon här på fiskesnack, bosatt i sthlm, som har lust att hänga med ut och dänga lite samba i veckorna? Jag är ofta ledig hela dagar mitt i veckorna då jag jobbar mest kvällar och helger.
    Jag har nästan uteslutande ägnat mig åt spinnfiske med de vanliga betesvalen samt lite spinnfluga i strömmen. Är klart intresserad och öppen för nya metoder och beten. Va fan, är öppen för allt bara jag får landa en!

Så om du, liksom jag, är intresserad att ta en tur när alla polarna har bangat eller inte kan, hör av dig här på forumet eller pm:a mig!

//Marcus

Ett annat tips är att sticka till Gålö eller Muskö, där klippte jag mina första från land på hösten. Den här hösten har varit ovanligt seg på HÖ i mitt tycke. Men det blir bara bättre fram till isläggningen......

Ursprungligen postat av blahula
    Har nu lagt ner ca 48 timmars aktivt fiske (hittils) denna höst med att jaga min första havsöring, utan resultat. Jag har konsulterat de flesta informationskällor jag kunnat hitta, lusläst forumen här på fiskesnack och läst guiden på fks hemsida. Har vart med polaren i furusundstrakten så länge deras båt låg i och efter det spenderat en hel del timmar både strömmen och på djurgården. Helt blankt, förutom en tappad under första båtturen i oktober.
    MEN JAG VÄGRAR GE UPP! Ska åtminstonde ta EN innan året är slut! ..men det börjar bli lite frustrerande att gå och misströsta ensam i snålblåsten och komma hem tomhänt.
    Så min fråga är nu, finns det någon här på fiskesnack, bosatt i sthlm, som har lust att hänga med ut och dänga lite samba i veckorna? Jag är ofta ledig hela dagar mitt i veckorna då jag jobbar mest kvällar och helger.
    Jag har nästan uteslutande ägnat mig åt spinnfiske med de vanliga betesvalen samt lite spinnfluga i strömmen. Är klart intresserad och öppen för nya metoder och beten. Va fan, är öppen för allt bara jag får landa en!

Så om du, liksom jag, är intresserad att ta en tur när alla polarna har bangat eller inte kan, hör av dig här på forumet eller pm:a mig!

//Marcus
    .................................................. ......................
    :popcorn

Kommentera

Om du inte redan har gjort det så kanske du ska prova meta med rèka vid Hamarbykanal.

Där är det i bland riktigt bra, i bland inte.

// Ivman

Kommentera

Blahula, funderat att betala för en guidad tur? Finns många guider i 08:ornas land som är duktiga på att lära ut havsöringsfiskandets sköna konst....
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro
          Blahula, funderat att betala för en guidad tur? Finns många guider i 08:ornas land som är duktiga på att lära ut havsöringsfiskandets sköna konst....
          Det har jag absolut gjort, och det kommer också att ske om inte vansinnet tar mig först! Anledningen till att jag väntar är väl för jag vill själv!..
          Men ärligt talat, det är min första säsong riktat efter havsöring, och det KÄNNS som om jag gör allting rätt om du förstår vad jag menar? Handlar bara om lite tur och timing nu. Men har det inte smällt till innan årsskiftet så är ju guidning ett måste, om inte bara för att rädda min mentala hälsa!

Ursprungligen postat av Ivman
          Om du inte redan har gjort det så kanske du ska prova meta med rèka vid Hamarbykanal.
          Där är det i bland riktigt bra, i bland inte.
          // Ivman
          Ok, detta var ett nytt tips. Tackar!

Ursprungligen postat av JohanPiers
          Ett annat tips är att sticka till Gålö eller Muskö, där klippte jag mina första från land på hösten. Den här hösten har varit ovanligt seg på HÖ i mitt tycke. Men det blir bara bättre fram till isläggningen......
          Det står på programmet, har bara avskräckts av sl-resan dit då jag saknar körkort och bil. Har även mina funderingar på att dra ut med typ vaxholmsbolagets turbåtar till rödlöga eller dylikt. Problemet med dem är väl tidtabellen så här års. De alternativ jag hittat har inneburit tre timmars båtresa kasta en timme och sen åka hem igen...vilket inte är något alternativ för mig!
          Visst känns det trögt överlag! Också en anledning till varför jag väntat med guide lite, jag vet att det kommer!

//M

Kommentera

Jo, det är ett tragglande ibörjan, glöm inte spinnstoppen, skitfiske....
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Känner också väl igen tragglandet i början, men med ökad kunskap och erfarenhet kommer framgångarna. Kämpa på!
              http://nypanfishingteam.blogg.se/

Kommentera

Ojojoj, som jag gör spinnstopp!
                Tack för all feedback, keep it coming!
                Nu bli det iaf en tur på tisdag igen...tvi tvi tvi!

Kommentera

Nöt på..Efter den första kommer du inse att det inte är så svårt..
                  Å för guds skull sjunk inte så lågt att du anlitar en guide,Då är det inte du som fångar fisken..
                  Fiskeguidernas uppgift är att ge kunden tillfredställelse! Tycker att jag känner igen det från något annat sammanhang???? och att det var olagligt
                  Hmmm,var det inte någon "torsk" inblandad också??

Kommentera

Ursprungligen postat av janke
                    Å för guds skull sjunk inte så lågt att du anlitar en guide,Då är det inte du som fångar fisken..
                    Näää, det där tycker jag var rätt trångsynt skrivet faktiskt. Att anlita en guide har sin rätt om man är grön eller kommer till ett nytt vatten. Inställningen att det är fel att anlita en guide akänns rätt förlegad i mina ögon.

Håller visserligen med om att man ska nöta på själv först men man kan besparara sig många misslyckade turer genom att lära av någon annan. Åker man ut med en polare så är det väl samma sak om man inte hittar i vattnet själv
                    .................................................. ......................
                    :popcorn

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 316 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art