SportfiskeGymnasium ?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

SportfiskeGymnasium ??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• SportfiskeGymnasium ??

tjaaa! bara om några månader så ska man söka till gymnasium och jag ska försöka komma in på antingen forshaga eller Älvdalen! är de nån som går eller har gått på nån av skolorna ? vad tkr ni om skolorna ?

har inte gått på någon av de själv, men jag har kompisar på båda skolorna, och de tycker de är bra! Älvdalen verkar dock vara lite mer riktat åt flugfiske.

Kommentera

akademin ftw!
      www.ungasportfiskare.se
      www.team-rotenon.webs.com

Kommentera

Går på akademin nu, e helnöjd... rekommenderar dej starkt att söka till akademin, syns kanske nångång, herrå

Kommentera

jag har gått i älvdalen, det är en bra skola. ganska mycket flugfiske men även annat fiske. dessutom kostar alla hyrfilmer 25 kr på handlar`n däruppe
          does it smell like bitchslap? 'cos that´s what i´m cooking'

Kommentera

Jag gick på akademin. Skitkul skola att gå på (dock är dom ju lite hårdare med alkoholen nu så kanske inte är lika kul) . Man träffar mkt kul folk och utvecklas i sitt fiske. Men skulle jag tänkt mer på min framtid hade jag nog inte valt att gå på ett sportfiskegymnasium överhuvudtaget. Dom få jobb som finns är till stor del sommarjobb (och det kan man ju inte direkt överleva på). Av de 10-15 pers som jag håller kontakten med har iaf ingen fått jobb inom sportfisket. Men men,. det var tre roliga år iaf.

Kommentera

Mitt tips till alla som ska läsa på gymnasiet är välj det du tycker är roligt, men se till att du läser så mycket matte som det bara går, sedan om man nu har valt en linje som du verkar vara inne på läs basåret på universitetet snart efter, då har du förmodligen gått det du tycker är roligt och sedan har du läst till dig behörighet till att läsa vidare till universitet genom att få fysik, biologi och kemi på basåret. Men har du inte med dig matten sedan gymnasiet kan det bli tungt att ta basåret!
              Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

Kommentera

Ursprungligen postat av patricskoog
                Jag gick på akademin. Skitkul skola att gå på (dock är dom ju lite hårdare med alkoholen nu så kanske inte är lika kul) . Man träffar mkt kul folk och utvecklas i sitt fiske. Men skulle jag tänkt mer på min framtid hade jag nog inte valt att gå på ett sportfiskegymnasium överhuvudtaget. Dom få jobb som finns är till stor del sommarjobb (och det kan man ju inte direkt överleva på). Av de 10-15 pers som jag håller kontakten med har iaf ingen fått jobb inom sportfisket. Men men,. det var tre roliga år iaf.

Det är en aning högre % som får jobb inom fiske av de som går KY linjen.
                De senaste avgångsåren har de haft runtomkring 80% av eleverna som idag jobbar med sportfiske... oförskämt bra siffror.

Inget illa ment alls, men det är ju en hel del upp till dig själv om du vill jobba med det du tycker om... och jag är inte så säker på att en 15-16 åring egentligen VET vad han vill hålla på med, därav kanske personen ifråga inte satsar lika mycket på att få jobba inom sektorn som en person som senare valt att gå KY utbildningen. ni är 19 när ni slutar gymnasiet, när jag var 19 var jag helt säker på att jag skulle jobba heltid med musik som antingen musiklärare eller frilansande trummis... när jag utbildat mig färdigt på musikestet jobbade jag 1 år som musiklärare och ca 2 år med andra saker innan jag fortsatte min musikutbidlning i 2 år till på bla rockmusikerlinjen.
                Idag vill jag inte längre jobba med musik heltid utan jag vill verkligen jobba med min andra passion.. fiske.
                Därför tror jag att jag kanske har större chans att få jobba med det än många av er gymnasielever. som kanske inte är lika säkra.. och satsar lika mycket.

så... vill den som startat denna tråden satsa på fiske så skall du nog gå sportfiskegymnasiet.. men även fundera på om du inte skall gå på KY också när du väl är klar så du är lite äldre när du väl skall börja jobba med det.

Kommentera

går nu bygg gymnasium första året men kanske söker om till forshaga är jäkligt sugen på fiske plugg =)
                  menmen får se vad man gör.
                  Keep talking about me, You are just making me famous..
                  MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                  www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

jimpa!

Gå färdigt bygg, och gå sedan ky i forshaga! Bygg är jävligt bra att ha i bagaget!
                    mer minor i trålarna

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 077 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art