Ekolodsgivarn var ska den sitta? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ekolodsgivarn var ska den sitta?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

...Var försiktig när du sjösätter och hanterar båten på trailer. Givaren bör du fälla upp och sen ha koll på den så du inte river av den mot betongrampen när skutan ska i

Kan vara lätt att glömma

Kommentera

Tänk på att om skrovet är utrustat med steg så montera inte givaren i närheten av ett sådan. Skapar turbulens så det ställer till bekymmer även i låga hastigheter

Kommentera

Ursprungligen postat av Test005
        ...Var försiktig när du sjösätter och hanterar båten på trailer. Givaren bör du fälla upp och sen ha koll på den så du inte river av den mot betongrampen när skutan ska i

Kan vara lätt att glömma
        Hej Test 005; På akterspegeln till min Buster Magnum har jag en trapetsgängad, rostfri gejder med horisontell vev upptill. På baksidan av gejdern är mina givare (djup- och speed/tempgivare) monterade. Det innebär att jag steglöst kan veva givarna upp och ner på akterspegeln vid sjösättning och upptagning. För att undvika påväxt av alger och snäckor är det också bra att ha givarna ovanför vattenytan när båten ligger i sjön vid bryggan.
        Go for the Big Ones!
        Old Firehand

Kommentera

OF: Jag har sett olika smarta lösningar så man kan hissa ekolodsgivaren och funderar att montera en på min nya fiskebåt innan den ska i sjön till våren.
          Iofs blir det nog inte så mkt trailning, men att hissa upp den för att undvika beväxtning är ett bra skäl.

Mitt inlägg var mest ett tips i all välmening till trådskaparen då han kanske är ovan vid båtar, ekolodsgivare och hårda ramper

Kommentera

Ursprungligen postat av Test005
            OF: Jag har sett olika smarta lösningar så man kan hissa ekolodsgivaren och funderar att montera en på min nya fiskebåt innan den ska i sjön till våren.
            Iofs blir det nog inte så mkt trailning, men att hissa upp den för att undvika beväxtning är ett bra skäl.

Mitt inlägg var mest ett tips i all välmening till trådskaparen då han kanske är ovan vid båtar, ekolodsgivare och hårda ramper
            Hej igen Test 005; Det är bra att både kunna få och ge tips här på FiskeSnack.com. Jag antar att det går minst 100 läsare per skribent på FiskeSnack och då är det inte fel att kunna delge andra sina erfarenheter.
            Bättre hjälpa än stjälpa!
            Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 125 visningar
            1 gilla