Växthuseffekten och fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Växthuseffekten och fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Asså.. man bör ta det mesta som dessa forskare o proffesorer allt vad de heter med en stor nypa salt speciellt filmen som DavidL snackade om..
    sen så får ni ju akta er för skrämselteknik o skit så som sagt en STOR nypa salt.....

BTW... hörde på radion att det skulle ta en fet expedition till Antaktis eller nånstans där med massa isbrytare b.la en stor rysk atomdriven brytare för att de mindre inte klarar isen... och verkligen kolla om isarna smälter, de skulle ha sammanlagt 14 båtar, b.la isbrytaren Oden från Norrköping som nu ligger här i Landskrona på varvet....

Kommentera

Det blir varmare karparna växer fortare
      Karpfiske är mitt liv, östradammen är mitt hem <"))))><

Kommentera

Ursprungligen postat av jason_91 Visa inlägg
        Det blir varmare karparna växer fortare
        För i helvete!

En diskussion om ett problem som kan bli vår död och du kommer med det?!

Jason, posta inte i en tråd du inte läst igenom. Försök förstå allvaret.
        Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Kiwi du är precis som en femenist
          bf

Kommentera

Ursprungligen postat av Bigfisher Visa inlägg
            Kiwi du är precis som en femenist
            Du menar feminist...?

Nej, ärligt talat. Det är en seriös diskussion och kan vara ett jävligt stort problem. Ett sån inlägg som Jason skrev är bara korkat och ett bevis på att han inte förstår allvaret.

Kommentera

Vad jag har förstått har hälften av den olja som finns, eller man känner till, pumpats upp och förbrännts på ett eller annat sätt. Jag tvivlar inte en sekund på att resten inte kommer att pumpas upp och förbrännas, och det i snabbare takt än någonsin innan. Att växthusefekten pågår och är skapad av människan kan väl ingen på allvar bestrida. Det finns ju lite olika sätt att se på det, naturligtvis är det trist att människor och djur far illa osv. men folk har ju dött sen livet startade så att säga, utan död inget liv.

Jag har sett Al Gores film, den är väl bra. Lite hyckleri såklart. Han vågar ju inte säga rakt ut vad problemet är. Vi handlar för mycket skit helt enkelt. Som forslas fram och tilbaka på jorden. Att sätta sig i sin etanolbil och åka till affären och köpa kravodlade morötter är ju ett otroligt självbedrägeri ur ekologisk synpunkt.

Jag ser det hela som evolution helt enkelt och tycker det ser lovande ut för sverige i alla fall, medelhavsklimt lagom till pensionen med lite tur.

Kommentera

Det blir varmare, karparna växer fortare.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kiwi Visa inlägg
                  Du menar feminist...?

Nej, ärligt talat. Det är en seriös diskussion och kan vara ett jävligt stort problem. Ett sån inlägg som Jason skrev är bara korkat och ett bevis på att han inte förstår allvaret.
                  För helvete jag skojade, jag är själv orolig.
                  Enligt någon forskare kommer mitt hus vara under vatten om ca 10 år. Jag har ej läst alla 5 sidor på denna tråd. Ska jag vara ärlig så vill jag inte tänka på växthuseffekten för jag blir ledsen. Att människan ej kan sköta vår jord, ibland är vi människor sjukt korkade. Vi borde ha sett problemet tidigare och gjort något åt det. Varför har vi använt så mycket fossilabränslen under en sådan lång period, varför gör vi det fortfarande.

Men snälla detta är ett FISKEforum här kan man väll skämta lite som har med fiske att göra. Eller får man inte skriva nått om fiske i denna tråd? Får man inte diskutera för och nakdelar i ett stort problem? Istället för att se hur dåligt allt är se på den ljusasidan. Vi måste bry oss om denna fråga och göra åtgärder. Men vi kan inte titta bak i tiden och sörja, gjort är gjort se det vi gjort på ett postivt sätt. Vi måste gå vidare och lösa problemet...
                  Karpfiske är mitt liv, östradammen är mitt hem <"))))><

Kommentera

Ursprungligen postat av jason_91 Visa inlägg
                    För helvete jag skojade, jag är själv orolig.
                    Enligt någon forskare kommer mitt hus vara under vatten om ca 10 år. Jag har ej läst alla 5 sidor på denna tråd. Ska jag vara ärlig så vill jag inte tänka på växthuseffekten för jag blir ledsen. Att människan ej kan sköta vår jord, ibland är vi människor sjukt korkade. Vi borde ha sett problemet tidigare och gjort något åt det. Varför har vi använt så mycket fossilabränslen under en sådan lång period, varför gör vi det fortfarande.

Men snälla detta är ett FISKEforum här kan man väll skämta lite som har med fiske att göra. Eller får man inte skriva nått om fiske i denna tråd? Får man inte diskutera för och nakdelar i ett stort problem? Istället för att se hur dåligt allt är se på den ljusasidan. Vi måste bry oss om denna fråga och göra åtgärder. Men vi kan inte titta bak i tiden och sörja, gjort är gjort se det vi gjort på ett postivt sätt. Vi måste gå vidare och lösa problemet...
                    Klart man kan diskutera för och nackdelar men är det ett så stort problem som det kan vara känns det som man snarare ska lägga energin på att göra något åt det istället för att finna sig i det och kolla på "fördelarna" Dessutom diskuterade du inte fördelarna. Du skrev bara en korkad grej, stå för det.

Vaför skriver du "för i helvete"? Det är ju knappast som ditt inlägg skulle uppfattas som en viktig del i diskussionen? Är det konstigt att jag uppfattade det som jag gjorde?

Det du skrev tycker jag inte tillförde något och det framstod inte alls att du på något sätt förstod allvaret.

Kommentera

• Här finns lite matnyttigt att ladda ner för den som vill veta mer,
                      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 024 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art