Ni utan båt... hur kommer ni ut? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ni utan båt... hur kommer ni ut?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Kolnej
    Säljer bågen och köper båt istället. Eller behåller bågen och köper båt...
    Sälj bågen... den kan man inte fiska ifrån heller...
    Kom igen... nu drar vi o fiskar!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Fisketokan
      Jag håller på att få krupp... bara MÅSTE få komma ut o fiska i helgen... det var ju två veckor sen jag fiskade o då var det skitfiske dessutom! Hur gör ni andra utan båt? Ja menar alla kan ju inte ha supertajta kontakter med båtfolket. Har just nu inte råd att köpa nån sorts båt. Kanske ska man ställa sig vid nån båtklubb o se lite söt ut... eller kanske hoppa på en båt i nån av slussarna... o sen låssas som ingenting... ha ha! Nån som har förslag?
      Tja …det enda jag kan bidra med som båtlös tjej är att du visar framfötterna
      och du har ett genuint intresse kring sportfisket .Jag har träffat personer via internet men enligt min uppfattning är mycket lättare om man skapar kontakter i sin hobby utanför internet exempel genom klubbar . På så sätt ger du även dig /andra en chans att bilda sig en uppfattning kring intresse samt personkemin ,som är enormt viktig när man ger sig ut på sjön tillsammans en hel dag.
      Hur man är och uppfattas som person på Internet är en sak men en annan IRL…
      Sedan jag engagerade mig i klubbar finns det ingen helg som jag är ”båtlös” fått många fiskeintresserade vänner och istället får jag tacka nej till erbjudande att åka ut på sjön.
      Ett underbart gäng med både killar och tjejer utanför nätet och förstås och någon via nätet.
      Mina tankar kring att jag måste köpa båt har suddats ut , i dag envisas jag istället för att vara med att betala för båtsoppan och lyckas ibland . Mitt intresse kring sportfisket har ökat i o m andras enorma kunskap och erfarenheter.
      Hoppas att du finner ett kontaktnät som vidgar ditt intresse och att du får komma ut mer på sjön. Jag tror det är lättare om du har tålamod och visar framfötterna utanför nätet eller varför inte kombinera?
      Snart kommer vintern och ett spännande is-fiske närmar sig ….

Kommentera

Ursprungligen postat av cath
        Tja …det enda jag kan bidra med som båtlös tjej är att du visar framfötterna
        och du har ett genuint intresse kring sportfisket .Jag har träffat personer via internet men enligt min uppfattning är mycket lättare om man skapar kontakter i sin hobby utanför internet exempel genom klubbar . På så sätt ger du även dig /andra en chans att bilda sig en uppfattning kring intresse samt personkemin ,som är enormt viktig när man ger sig ut på sjön tillsammans en hel dag.
        Hur man är och uppfattas som person på Internet är en sak men en annan IRL…
        Sedan jag engagerade mig i klubbar finns det ingen helg som jag är ”båtlös” fått många fiskeintresserade vänner och istället får jag tacka nej till erbjudande att åka ut på sjön.
        Ett underbart gäng med både killar och tjejer utanför nätet och förstås och någon via nätet.
        Mina tankar kring att jag måste köpa båt har suddats ut , i dag envisas jag istället för att vara med att betala för båtsoppan och lyckas ibland . Mitt intresse kring sportfisket har ökat i o m andras enorma kunskap och erfarenheter.
        Hoppas att du finner ett kontaktnät som vidgar ditt intresse och att du får komma ut mer på sjön. Jag tror det är lättare om du har tålamod och visar framfötterna utanför nätet eller varför inte kombinera?
        Snart kommer vintern och ett spännande is-fiske närmar sig ….
        Jag vet inte om klubbar är min grej riktigt... får kolla närmare på det. Tror dock jag vill ha en egen båt så man kan åka ut när man vill.

Har träffat folk från nätet och irl.. tycker det kan kvitta... alla har varit lika trevliga att fiska med! :-)

Tack för råden...

Kommentera

det är bara att ringa om du är nere i skåne någon gång
          har haft med mig en del folk från fs i min båt och tycker det är ett bra sätt att träffa fiskefolk och få en lindrigare soppa räkning på

Kommentera

Ursprungligen postat av snickarn
            det är bara att ringa om du är nere i skåne någon gång
            har haft med mig en del folk från fs i min båt och tycker det är ett bra sätt att träffa fiskefolk och få en lindrigare soppa räkning på
            Nice... Tack!

Kommentera

Har träffat folk från nätet och irl.. tycker det kan kvitta... alla har varit lika trevliga att fiska med! :-)
              hahaha jasså de tycker du
              Keep talking about me, You are just making me famous..
              MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
              www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee
                hahaha jasså de tycker du
                *skrattar* vissa har varit osmakligare än andra ... men ingen har varit otrevlig... och alla har varit trevliga att fiska med!
                Senast ändrad av Fisketokan; 2006-11-14, 17:46.

Kommentera

Brukar ju va svårt att FÅ MED SIG FOLK ut och fiska!

Om du kan tänka dej att veva lite pulkor åt mej så får du följa med mej ut!

Kommentera

Ursprungligen postat av jojon80
                    Brukar ju va svårt att FÅ MED SIG FOLK ut och fiska!

Om du kan tänka dej att veva lite pulkor åt mej så får du följa med mej ut!
                    Trolling är inte min kopp thé... tack ändå...

Kommentera

Börja lägg i båten... jag hoppar i bilen!
                      Bara skrik till när du är i Blekinge en helg
                      http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 061 visningar
                      1 gilla