Storfiskreg... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Storfiskreg...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av SharperCarper

Och sist men inte minst får man väl tillägga att hetsen på reggor bland folk är rist, när det gäller att hitta nya vatten och minska fisketrycket på de befintliga. Det är ett register och infobank, inte någon tävling i mina ögon...
    Håller med!
    [FONT="Palatino Linotype"]Speci-Matcher[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av jögge
      Havsöring 8kg, Lax 14kg.

Troligen är det någon eländig liten havsfisk som är lättast, men det är många sötvattenfiskar som är förhållandevis lätta också. Björkna/Dalälven, Braxen/hossmo, Id under lekstegen, Sarv/Flera bra både kända och okända, Ruda/Finns bra många fler vatten än de kända mfl.
      Gädda är inte den svåraste(anser jag), då är tex Asp och ål svårare för de flesta eller kanske havsål!

Rätt vatten vid rätt tid med rätt metod så är de flesta arter någorlunda lätta.
      okej!

nja sarven tycker många är riktigt svår..

gäddan tycker jag är helt klart svårast men håller med asp och ål är fan inte lätta de heller.!
      Keep talking about me, You are just making me famous..
      MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
      www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

ska man se till hur sällan reggarna kommer in så tycker jag stäm känns som en hårdskjuten regg.
        Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

Kommentera

Ursprungligen postat av këff
          ska man se till hur sällan reggarna kommer in så tycker jag stäm känns som en hårdskjuten regg.
          Men tänk också på hur många det är som fiskar stäm i jämförelse med hur många det är som fiskar tex gädda
          Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Ursprungligen postat av SharperCarper
            Skulle nog också mena att lokalkännedom, erfarenhet och tid är A och O när det gäller att regga fisk, självklart är planering och målmedvetenhet också viktigt. Kan ju även tillägga att de flesta fiskar blir svåra att regga om man fiskar i "fel" vatten på "fel" sätt

Och sist men inte minst får man väl tillägga att hetsen på reggor bland folk är rist, när det gäller att hitta nya vatten och minska fisketrycket på de befintliga. Det är ett register och infobank, inte någon tävling i mina ögon...
            Ja där tycker jag att du på ett bra sätt fortsatte med vad jag ser som förtydliganden av min text. Jag håller med!

Kommentera

Ursprungligen postat av Kiwi
              Men tänk också på hur många det är som fiskar stäm i jämförelse med hur många det är som fiskar tex gädda
              det låg ett par kilo ironi i det hela==)
              Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee
                okej!

nja sarven tycker många är riktigt svår..

gäddan tycker jag är helt klart svårast men håller med asp och ål är fan inte lätta de heller.!
                Ja nog kan fiskar vara svåra fram tills man lärt sig rätt tid, plats och utr, eller som Sharper förtydligade det lokalkännedom, erfarenhet mm och även då. Bara för att det anmäls mest Sarvar från Svartån tex så är det inte säkert att det är det bästa vattnet för den arten, men jag får nog böja mig lite för ditt argument då jag är bortskämd med sådana vatten. Men det är sånt som gör det värt att inte alltid åka till kända vatten utan också leta själv då man faktiskt kan hitta verkliga smultronställen.
                Jag gör iofs. min hett efterlängtade 4kg Sutare svårare att fånga genom att vägra fånga den i Antorpa, men vad nöjd jag kommer bli när det lyckas!

Ha det bra!
                Jögge

Kommentera

Ursprungligen postat av jögge
                  Ja nog kan fiskar vara svåra fram tills man lärt sig rätt tid, plats och utr, eller som Sharper förtydligade det lokalkännedom, erfarenhet mm och även då. Bara för att det anmäls mest Sarvar från Svartån tex så är det inte säkert att det är det bästa vattnet för den arten, men jag får nog böja mig lite för ditt argument då jag är bortskämd med sådana vatten. Men det är sånt som gör det värt att inte alltid åka till kända vatten utan också leta själv då man faktiskt kan hitta verkliga smultronställen.
                  Jag gör iofs. min hett efterlängtade 4kg Sutare svårare att fånga genom att vägra fånga den i Antorpa, men vad nöjd jag kommer bli när det lyckas!

Ha det bra!
                  Jögge
                  ja jag håller absolut med i de du säger

de är ju de bästa som finns att hitta egna ställen och de levererar!

jag ska försöka ta en 10+ karp i ett av mina nya vatten som mål nästa år och meta lite nya firrar så de ska bli riktigt spännade!

desamma!
                  Keep talking about me, You are just making me famous..
                  MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                  www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Sutare Antorpa och Berggylta på Vinga känns la inte så väldigt svåra
                    På jakt efter 15+

Kommentera

Makrill ligger på 1.2
                      Det är inte svårt om det är så att man träffar rätt. Med fladenbåtarna och buabåten så har de tagit några över regg vikten varje gång. Har till och med själv dragit ett par men varit utan en godkänd våg.
                      Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 211 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art