Den sjunde i rad upp mot 10kg gick idag förlorad. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Den sjunde i rad upp mot 10kg gick idag förlorad.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Noyman
    Förstår absolut vad du menar larsÖ. Och håller dessutom med dig. Är väl inte rätt man att skriva i såna här trådar egentligen då metbögerier är mer min sak, men ja tror ändå att du fattade lite vad jag var ute efter, om du då inte tar allt bokstavligt?

kram
    Allt är ju glasklart! :-)

Kommentera

Ursprungligen postat av kaptain_sun
      Denna hösten har varit en mardröm. Det började med att jag hade lagt jerkspöna på hyllan hela sommaren och plockade snabbt fram dem då vattnets temperatur närmade sig 13-15 grader. Jag körde iväg och tänkte ta premiären lugnt och fint alldeles själv och bara slappna av. Det slutade med en monstergädda som högg stenhårt och släppte efter bara några sekunders drillning. Detta knäckte mig men jag kämpade på och flyttade mig 20 meter sidleds. Där small det på en monstergädda till och även denne släppte efter några sekunders drillning.

Sen dess har det bara pågått och i dag släppte då den sjunde i rad vilket jag är övertygad om att den vägde en bra bit över 10 kilo, Vilken BJÄSSE.

Detta är för mig jävligt pinsamt och ja vet fan inte vad ja ska göra. mothugg gör jag, och ibland en eller två extra efter första för att känna så de sitter. Krokarna är alldeles NYA.

Hur går det för er själva, varit några mardrömsturer denna hösten???
      Hej Captain Sun; Skam den som ger sig! Det räcker kanske med att flytta fram handen till det främre spöfästet för att få ett snabbare och mer distinkt mothugg. Akta dig för att ha för stor vinkel mellan spö och lina när du spinner eller jerkar hem ditt bete utan försök hålla en rät linje direkt till betet. Det förbättrar avsevärt dina möjligheter att kroka en stor gädda. När du krokar 9 av 10 gäddor som hugger vet du exakt vad jag menar.
      Go for the Big Ones!
      Old Firehand

Kommentera

Du har säkert felkrokat en massa brax:P:P

Kommentera

Syftningsfel av Jimmiee. Det är inte krokarna som lossnar.
          Det är gäddorna som lossnar. Krokarna finns fortfarande kvar när signatur
          kaptain_sun vevat in. Därför är Jimmiees inlägg förvirrande.

Ursprungligen postat av Jimmiee
          om du gör 1-2 extra mothugg så kanske de är därför krokarna lossnar efter ett tag.

sen undrar jag hur du vet att alla var runt 10+?för att gäddorna hugger stenhårt så betyder de inte att de är stora!

mvh
          Trångsund

Kommentera

lite ot kanske men jag läste en artikel i Fiske för alla för många år sedan (skulle tippa att det var tidigt 90-tal nån gång) där det var en flugfiskare som tappade massa fisk när han hade "för vassa" krokar - när han bytade till lite slöare så krokade han bättre ("perfekt i mungipan"). Nu är det kanske inte samma sak eftersom gäddan har så hård mun (vet ärligt talat inte hur fettfenor är i munnen)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 131 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art
            av .art