Regnbåge och dess motpol Karp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Regnbåge och dess motpol Karp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Flodebanan
    Hur svårt är det att att förstå begreppet "sluta fiska" ?

Om ingen fiskar GÖDgrisar kommer ingen att odla dessa typer och samtidigt plåga dom (i vissa fall till döden).
    Helt rätt:P Men sen verkar du inte ha något emot att fiska dessa gödgrisar då du har x antal bilder på dem i ditt album!
    RobinJohansson

Kommentera

Jögge 8 år, det var en gammal sate he he. Visst finns det bättre och sämre för en regnbåge. En källsjö, med bra djup, gott om föda och sikt vore ju idealet. Ger säkert kanske några extra år på nacken för firren. När en regnbåge får chansen att snurra runt i havet blir den som en annan fisk.
      Synd att det bara blir allt för kort tid. Generna tar död på den i förtid precis som för människor. Flodebanan, dåliga gener är med säkerhet deras tidiga dödsdom. Inavel har väl aldrig heller gjort att djur eller människor långlivade.
      Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av FiskeFreakOscar
        Klart att det ska finnas "put and take" vatten där alla som tycker det är roligt att fiska tama husdjursfiskar kan fiska! Visst finns det vatten med mer el mindre förvildade regnåbågar i där det kan vara kul fiske men jag förstår inte vad som är det roliga med att kassta ut och sedan dra in en skabbig tam regnbåge!? Självklart finns det regnbågar som kan vara helt tokiga och kämpa bra men om man en gång känt på en karp (behöver inte vara stor räcker med 2 kg) så känns de flest regnbågar som yngel.

Du klagar på "våra" beten, då undrar jag om du tycker att beten som inehåller glitter (Power bait) är naturliga?

Jag säger inte att det inte ska finnas "put and take" vatten för det kan vara det perfekta för en handikappad, ett barn el för någon som inte är så bra på att fiska, men jag tycker inte att det är konstigt att ni blir "mobbade"!
        Du har nog aldrig känt på en regnbåge på 2kg ! (Har iofs inte jag heller) Men en 1kgs med superfenor räcker för att man skall bli övertygad.

Är det en självklarhet att det skall bedrivas en stor djurplågeri inom odlingsbranschen?
        sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Robb
          Helt rätt:P Men sen verkar du inte ha något emot att fiska dessa gödgrisar då du har x antal bilder på dem i ditt album!
          Du får gärna länka till "gödisbilderna" i mitt album som skall vara många enligt dig.
          Oväntat att du skulle komma med allt annat än lite relevant fakta
          sigpic

Kommentera

Ok det är inte många, men de finns, sen skriver du detta.

"Hur svårt är det att att förstå begreppet "sluta fiska" ?
            Om ingen fiskar GÖDgrisar kommer ingen att odla dessa typer och samtidigt plåga dom (i vissa fall till döden)." Du av alla borde verkligen inte fiska gödgrisar om man relaterar till det du skrev tidigare!!
            RobinJohansson

Kommentera

Ok det är inte många, men de finns, sen skriver du detta.

"Hur svårt är det att att förstå begreppet "sluta fiska" ?
              Om ingen fiskar GÖDgrisar kommer ingen att odla dessa typer och samtidigt plåga dom (i vissa fall till döden)." Du av alla borde verkligen inte fiska gödgrisar om man relaterar till det du skrev tidigare!!
              Jag fiskar inte heller gödgrisar, de fiskarna i mitt fotoalbum referar jag som Regnbågar. De har inga fenskador, de har en naturlig diet och är överlag väldigt selektiva. Mao precis som ett naturligt bestånd ?
              sigpic

Kommentera

Jag fiskar inte heller gödgrisar, de fiskarna i mitt fotoalbum referar jag som Regnbågar. De har inga fenskador, de har en naturlig diet och är överlag väldigt selektiva. Mao precis som ett naturligt bestånd ?
                Visst är kan de va fina, men det verkar dock väldigt ovanligt. Put and take vatten kan aldrig bli naturliga!!!
                RobinJohansson

Kommentera

Du har nog aldrig känt på en regnbåge på 2kg ! (Har iofs inte jag heller) Men en 1kgs med superfenor räcker för att man skall bli övertygad.

Är det en självklarhet att det skall bedrivas en stor djurplågeri inom odlingsbranschen?

Jag har tagit många bågar över 2...

Nej, det är inte självklart men 99 ggr av 100 är det tyvär så!

Kommentera

Ursprungligen postat av FiskeFreakOscar
                    Jag har tagit många bågar över 2...

Nej, det är inte självklart men 99 ggr av 100 är det tyvär så!
                    2kgs semiförvildadre fiskar med 100% fenor och ett selektivt födosök?

Det är en jävla skillnad mot gödgrisarna
                    sigpic

Kommentera

Visst är kan de va fina, men det verkar dock väldigt ovanligt. Put and take vatten kan aldrig bli naturliga!!!

Ovanligt i dina vatten kanske, men jag har vatten där det nästan enbart finns dessa

Dom kan aldrig bli naturliga, men det är inte heller Laxen i Vättern, Karparna i alla dammar o.s.v så det är väl knappast ett problem , eller?
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 084 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art