Ambassadeur - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av KG?
    Kastmässigt så funkar det ivarjefall bättre än för vissa andra...man har ju hört att man ska köra haspel för att slippa trassla, men det verkar ju inte hjälpa alla...
    Eller rättare sagt, rullarna funkar fint men det är något annat som inte funkar...
    Hälleflundrafiskare

Kommentera

Tack så mycket för er hjälp att vidga mina vyer inom haspel/multirulle-debatten. Flera frågetecken har rätats ut och jag tror mig nu veta vid vilka tillfällen som jag får byta ut min trotjänande haspelrulle till den nyanlända ambassadeuren. En sista synpunkt som önskas av er expertis gäller valet av lina. Det sägs att man bör välja nylonlina i stället för flätad till multirullen för att minska risken för trassel, framförallt om man är ovan vid multirulle. Stämmer detta?

Kommentera

Ursprungligen postat av Losnaesan
        Tack så mycket för er hjälp att vidga mina vyer inom haspel/multirulle-debatten. Flera frågetecken har rätats ut och jag tror mig nu veta vid vilka tillfällen som jag får byta ut min trotjänande haspelrulle till den nyanlända ambassadeuren. En sista synpunkt som önskas av er expertis gäller valet av lina. Det sägs att man bör välja nylonlina i stället för flätad till multirullen för att minska risken för trassel, framförallt om man är ovan vid multirulle. Stämmer detta?
        Nylonlina är ju mycket billigare än spunnen/flätad lina, därför kostar det inte så mycket om du måste klippa bort linan vid ett gigant-trassel under din "träningsperiod" på rullen. När jag köpte min första multi vid 10-års åldern så blev det saxen en del innan jag lärt mig rullen. Men då fanns det ju inget Fiskesnack på nätet som man kunde få tips genom, ingen släkting eller nån kunde jag fråga heller. Det var bara att läsa tipsen i Napp & Nytt!
        Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
        14 svar
        3 123 visningar
        0 gillar