Miljöbetet! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Miljöbetet!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Miljöbetet!

Hej på er alla medvetna sportfiskare!

Jag har för avsikt att slå ett slag för miljön i våra vatten. En fråga som vare sig vi vill eller inte påverkas oss alla på ett eller annat sätt. Inte minst oss sportfiskare. Vi köper utrustning för mer och mer pengar för att fiska efter ett snabbt sinande bestånd av fisk. Det som händer med våra miljö är på många sätt så korkat så att det är svårt att hitta ord för det.

Det känns ibland helt absurt att jag som sportfiskeintresserad köper dyra och beten för att kasta i snart på fisk tömda vatten. Innan läget är helt hopplöst vill jag kunna säga att jag gjort någonting konkret för att förhindra denna tråkiga utveckling. Så det som jag tänker göra är:

Att ta fram ett bete, en vobbler som är gjord enligt konsten alla regler. Ett bete som förhopningsvis blir effektivt att fiska med... Detta bete kommer sedan att säljas med en lite större vinstmarginal än vanliga beten brukar ha. ALL denna vinstmarginal ska gå till fiskevård! Inte en enda krona kommer att hamna som vinst i någons ficka. Att sedan som sportfiskare köpa detta bete är ett alternativ till att "bara" betala in pengar.

Tycker du att det här låter som en bra ide? Har du tankar på upplägg? Har du lust att vara med från starten med detta? Har du kontakter som för detta kan vara användbara? Alla genvägar som kan sänka tillverkingskostnaden på betet är varmt välkommna!

Slå ett slag för dig själv och våra vatten, kom med input!

Skicka gärna PM till mig om det handlar om verkligt konkreta idéer!
    <*)))>< <*)))>< <*)))><
    Sitt inte där och slöa, ut och fiska!!!

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
7 svar
1 534 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sir Fish-a-lot