Fox eller Delkim? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fox eller Delkim?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av ezox
    beställde 3 fox micron för nån vecka sen, när jag fick dom så funkade bara 2 av dom.. ett par dagar senare när dom skulle användas funkade helt plötsligt bara ett.. när jag skruvade av det sista fungerande larmet från poden så föll det i delar.... så jag kommer nog att satsa på delkim i framtiden

Good old FUX quality at its best!
    Senast ändrad av Shanghai Lilly; 2006-11-02, 14:22.
    I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.

- John Gierach

Kommentera

jo menar det
      does it smell like bitchslap? 'cos that´s what i´m cooking'

Kommentera

Skulle nog rekommendera Delkim om priset inte avskräcker. En reciever är trevligt - då kan man fiska med ljudlösa larm på känsliga ställen. Om man sover hårt så kan man ha sin reciever på hög volym vid huvudkudden - går faktiskt inte att sova sig igenom ett utdrag då (dessutom utan att väcka eventuella andra runt sjön - vilket är trevligt för eventuella andra). Eftersom de är vibrationskänsliga så kan man ställa ned känsligheten för att slippa pip av vinden eller strömmar eller vad det nu kan vara.
        "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

till mina första karpar använde jag en konservburk med en glasspinne över öppningen
          sedan tog man linan och lade på pinnen och till sist en enkrona som tyngd på linan och voila när karpen drar iväg säger det pling och man vaknar till

ps själv brukade jag päronsplittpinne till mina larm men om ni gillar nogger bättre så funkar kanske även det ds

Kommentera

Ursprungligen postat av snickarn
            till mina första karpar använde jag en konservburk med en glasspinne över öppningen
            sedan tog man linan och lade på pinnen och till sist en enkrona som tyngd på linan och voila när karpen drar iväg säger det pling och man vaknar till

ps själv brukade jag päronsplittpinne till mina larm men om ni gillar nogger bättre så funkar kanske även det ds
            Jävligt hardcore att vakna till ett mynt i en plåtburk

Kommentera

Ursprungligen postat av CalleX
              Jävligt hardcore att vakna till ett mynt i en plåtburk
              Varför skall man sova ?
              sigpic

Kommentera

Jag har tre st micron M så funakr helfint hittills. Något man ska akta sig för är dem där jävla pro logiclarmen. Värsta skiten jag varit med om. Så otroligt dåliga att jag inte vill köpa några av deras grejer för att inte på något sätt stötta dem...

Ps. Har en del småpryttlar från dem men det finns ju för fan inget annat i sthlm?!

Hylla Korda! Hylla Fox! Hylla David Hasselhoff!(?)
                Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kiwi
                  Jag har tre st micron M så funakr helfint hittills. Något man ska akta sig för är dem där jävla pro logiclarmen. Värsta skiten jag varit med om. Så otroligt dåliga att jag inte vill köpa några av deras grejer för att inte på något sätt stötta dem...

Ps. Har en del småpryttlar från dem men det finns ju för fan inget annat i sthlm?!

Hylla Korda! Hylla Fox! Hylla David Hasselhoff!(?)
                  Skrev något liknande men mycket grövre om prologiclarmen i det inlägg jag själv valde att radera.
                  De äldre Fox larmen är mycket bra, men inte alls i närheten av Delkim!
                  Tycker man sig ha råd med Delkims larm så är det inget att fundera på.
                  Jögge

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                    Varför skall man sova ?
                    Why sleep? Well Flod just maybe;

1. You have terrible wife, but don’t have the heart to leave her, so you take up carp fishing.

2. You have Boy Scout tendencies that you haven’t grown out of; carp fishing gives you a great alibi, for playing with tents and portable kitchens.

3. Your too tight (snål) to rent a room near by for a few hours, that night or the day after, before the drive home.

4. Just maybe, if you didn’t spend 48hours on the water, you might miss catching big bertha a ½ kg bigger than your mate did.

5. All real specimen hunters sleep over! Don’t they?

6. Sleep over to justify and validate my expensive electronic bite indication. That I’m normally 40m away from most of the time anyway.

7. Silly, that’s what bed chairs are for!

8. You have real trouble getting up in the morning, or you may get turned on by being violently woken from a beer induced stupor by a freshly snared leviathan which you tackle in your under pants at 3.00am!

9. You have terrible wife and even more unpleasant kids, but don’t have the heart to leave her or them, so you take up carp fishing.

10. Just an excuse to see your mates and get drunk without the wife and kids jumping on your head in the morning.

/A bitter carper!!!

Not a bitter carper, /The worlds most unsuccessful carper!
                    Senast ändrad av Shanghai Lilly; 2006-11-02, 19:06.
                    I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.

- John Gierach

Kommentera

It is, of course, possible that more than one of the alternatives are correct.. e
                      "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 017 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art