Olovligt fiske i vaxholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Olovligt fiske i vaxholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Ola
    Arnenym, mikwed ÄR tillsyningsman tillförordnad i det aktuella området.
    Känner du honom? Mikwed verkar ha försvunnit från den tråd han startade.

Hur ska mikwed göra, när han träffar på den tillsynsman som själv fiskar med 3 spön (han med master båten)?

Om han nu ÄR tillsynsman i Vaxholm, borde han då inte prata med de andra tillsynsmännen, så att de i alla fall håller samma linje? Det känns inte seriöst när de har helt olika uppfattning i den här frågan.

Kommentera

"Gös"-puckon o andra.

Intressant med så tuffa gubbar som tex GösJonas som ska ut o slåss!
      Härlig inställning!
      Vad sägs om att möta upp mig på stan så gör vi upp på riktigt?
      Jävla nollor som sitter o e tuffa bakom skärmen.

O som nån skrev...intressant läsning för våra yngre förmågor som får lära sig av gamla gubbtjuvar att om man inte följer gällande regler, så är det helt ok att slåss!
      GörJonas har fiskat hårt? i 20 år, o tar gärna till nävarna! Tuff kille.

Reclaim the sea's eller?

Skärpning!

Kommentera

Vad ska man göra då? tillsyningsmännen i vaxholm verkar ju ha olika uppfattningar om lagen, träffar man på den ene så kan man komma undan med 3 spön men om man träffar på Mikwed så blir det rättegång? Hur är detta möjligt?
        RobinJohansson

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös Jonas
          Jag var en av dem som blev det men jag kan säga att det hamnade längst under i högen. Det roliga var att jag blev anmäld för förtal vilket var helt fel. Jag sa att personen i fråga var dum i huvudet vilket är ett tyckande och inget förtal. Killen i fråga hade tappat en gädda som var minst två meter (obs minst) Just det Saltis kallade han sig eller christer i gamla stan. En riktig dåre som inte hade alla hästar i stallet,hoppas han läser detta

Hos södermalmspolisen kl 21.30 det är skiftavlämning.

-Jaha vad har vi idag då säher konsapel ett.
          -Tja det vanliga ett knivmord i Jordbro knarktillslag i skärholem samt ett par våldtäkter i Rålis. Och sen har vi han GJ nu igen han har tydligen sagt att någon är dum i huvudet.

-Grip han omedelbart han är en fara för rättsäkerheten, koppla in SÄPO.

fan jag gillar dig Jonas, du e ruggigt skön.

Kommentera

Jag var en av dem som blev det men jag kan säga att det hamnade längst under i högen. Det roliga var att jag blev anmäld för förtal vilket var helt fel. Jag sa att personen i fråga var dum i huvudet vilket är ett tyckande och inget förtal. Killen i fråga hade tappat en gädda som var minst två meter (obs minst) Just det Saltis kallade han sig eller christer i gamla stan. En riktig dåre som inte hade alla hästar i stallet,hoppas han läser detta

Hos södermalmspolisen kl 21.30 det är skiftavlämning.

-Jaha vad har vi idag då säher konsapel ett.
            -Tja det vanliga ett knivmord i Jordbro knarktillslag i skärholem samt ett par våldtäkter i Rålis. Och sen har vi han GJ nu igen han har tydligen sagt att någon är dum i huvudet.

-Grip han omedelbart han är en fara för rättsäkerheten, koppla in SÄPO.
            Klockrent som fan !
            /Lazinko

Kommentera

Se så fort man skriver lite bildligt blir det liv. Jag är en fredens männsika med ingen skulle få ta mina prylar. Dessutom får de inte hålla kvar mig med våld heller. Men skitsamma. Ser att det finns en del här Som Arnenym Lazinko och några fler som liksom fattar poängen. Ni snackar rättegångar åklagare lag och ordning mm. Slappna av det är fiske vi håller på med, medans havet skövlas dagligen håller några låtsas poliser på med och käbblar om antal spön och några mörtar eller gösar hit eller dit. Ärligt fiskar man tex sik så använder man tre spön, blir jävligt tråkigt köra med ett. Lite som att trolla lax med ett spö. Var sak har sin metod men självklart skall man ingripa om det hela går över styr, det kan man göra även som icke låtsaspolis. Men fatta det är fiske vi håller på med, låt lagens arm sköta mycket mer väsentliga delar som mord, våldtäckter mm. Eller varför inte göra något åt det storskaliga svartyfisket som både är ett ekonomiskt vidrigt samt en hädelse mot våran havsfauna.

Nej jag vill inte slåss, såg jag fått en utmaning.
              Men du kan få en kram tuffing om du törs.

Kommentera

Fast jag kan inte låta bli att le åt Marängen, han liksom tänkte nog inte på vad han skrev. Typ klnaka ned för att sedna i nästa mening kasta ut en utmaning om att slåss på stan. Gulligt Marängen, tror du är rätt gullig också.

Kommentera

Fast jag kan inte låta bli att le åt Marängen, han liksom tänkte nog inte på vad han skrev. Typ klnaka ned för att sedna i nästa mening kasta ut en utmaning om att slåss på stan. Gulligt Marängen, tror du är rätt gullig också.
                  Förstod väl att du är en blöt typ innerst inne
                  !!!!!

Kommentera

Nä jag är hård och farlig samt en dålig förebild.
                    Men annars är jag lika farlig som bomull.

Kommentera

Ha ha, Gös-Jonas. Håller faktiskt med dig. Är ju som nämnt tidigare fiskevakt. Det är ju dom rena avarterna som står högst på prioritets listan. Är det nån nöt som fiskar olovligt vid flera tillsägelser, blir man ju klart lack. Oftast så går det att lösa med smart snack. Kostar ett fiskekort en massa pengar och det kryllar av fisk blir det ju aldrig lätt.
                      Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 029 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art