Det finns inga absoluta lagar alla lagar kan tolkas och tydas därför finns det åklagare och försvarsadvokat. Det finns heller ingen anledning ta "en en gammal jur kand som har några år på nacken" som en absolut sanning för frågar du en annan advokat så får du ytterliggare en tolkning har jobbat en del med avtalsrätt men är inte jurist. Hela rättsväsendet är byggt på ett tämligen förutssättningslös rättsprocess och tur är det. Det jag vill säga är att om metaren väljer att stämma tillsyningsmannen för ofredande/stöld/egenmäktigtförfarande/hot osv så är det stor risk att tillsyningsmannen får påföljd. Tillsyningsmannens ansvar kommer att granskas och det finns stor risk att han inte går fri i denna situation.
I min slutplädering så kan jag bara säga en sak att när två parter börjar läsa lagtext/avtalstext då finns det ingen vinnare. Båda är förlorare framför allt när vi pratare om en söndags metare med tre spön och en nitisk tillsyningsman. Ingen är dömd före dom.
I min slutplädering så kan jag bara säga en sak att när två parter börjar läsa lagtext/avtalstext då finns det ingen vinnare. Båda är förlorare framför allt när vi pratare om en söndags metare med tre spön och en nitisk tillsyningsman. Ingen är dömd före dom.
Kommentera