Ursprungligen postat av mikwed
Jag bor i Vaxholm och fiskar mycket i vattnen runt omkring. Jag har träffat två aktiva tillsynsmänn vid ett flertal tillfällen i år. Tyvärr är jag dålig på namn, men berätta vilken båt du har, så vet jag direkt om du är en av dem.
Det roliga är att dessa två kontrollanter är att de har lite olika syn på vad som är tillåtet. Den ena anser att man bara ska få meta med ett spö, men tycker att två är lite gränsfall, men ändå är ok. Men där går hans gräns. Den andra säger att tre spön är gränsen, och använder själv tre spön när han metar.
Det finns också en mer eller mindre rabiat äldre herre, som brukar förfölja de som använder mer än ett spö när de metar. Stötte på honom för några veckor sen. Han är dock inte tillsynsman, och vi har bett honom lämna oss i fred, vänligt men bestämt...
Känns hur som helst lite lustigt när du skriver att bara ett spö är tillåtet. Om du nu är en tredje tillsynsman så skulle det innebära att alla tre tillsynsmännen har tre olika åsikter om vad som är tillåtet i samma område...
Kommentera