Dom värsta bovarna är dom som sitter längst piren intill bron precis innan vaxholm som har 17 spön var och drar upp hinkvis 10cm abborre och mört och tar livet av dessa. Ge dig på dom, om det nu inte var någon av dem som du snodde sakerna av.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Olovligt fiske i vaxholm
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Marcus Häggströmvad händer om man springer då?
Ligger nu och tar igen mig samtidigt som jag ser fram emot en spännande morgondag med nya saker att upptäcka!<*)))>< <*)))>< <*)))><
Sitt inte där och slöa, ut och fiska!!!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kimbow
Nej då kan dom glömma att ta i från mig min utrustning.
Fiskekort är bra och man ska ha ett när man fiskar. Dock kunde det vara lite enklare att få tag i dem. Det är rätt sjukt att inte varenda FVO har det ordnat så man kan köpa på nätet. Jag var ute för några veckor sedan här i göteborg och skulle fiska. Hade noggrannt kontrollerat vart jag skulle köpa fiskekort till det vatten jag tänkte fiska i. Åkte i väg på den aktuella lördagen för att köpa kortet - då var affärjäveln stängd (trots att den skulle vara öppen).
Då kan jag säga att jag fiskade den dagen utan kort - med gott samvete.
Det var dock lite trist att vara ute själv så det kanske hade varit trevligt med sällskap av en tillsynsman.Senast ändrad av vordf; 2006-10-26, 20:07.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mikwedJag är tillsynsman i vaxholm och i helgen gjorde jag beslag på fiskespön efter att en herre andvänt tre spön till kastmete.när man gör tillsyn verkar många tro att det är ok att andvända mer än ett spö åt gången.jag hade talat om för den här killen tidigare vad som gällde för regler med det fria fisket.lagen säger att redskapet ska föras från hand och det kan ju alla räkna ut att mer än ett spö blir svårt att fiska med åt gången.det är ju starka krafter igång som vill ha bort det fria fisket och man kan förstå en del vattenägare som ser detta rovfiske att dom reagerar när folk sitter med massor av spön.jag fiskade i trosa under hösten och nere vid något som heter ulvsundet och där stod det säkert 30st och fiskade med massor av spön efter gös.när man ser såna exempel så skäms man över hur folk missbrukar det fria fisket,det är inte fiske det är slakt.skitfiske på er sportfiskare och hjälp till att få bort slaktarna så vi kan ha kvar det fria fisket.
Go for the Big Ones!
Old Firehand
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mikwedJag är tillsynsman i vaxholm och i helgen gjorde jag beslag på fiskespön efter att en herre andvänt tre spön till kastmete.när man gör tillsyn verkar många tro att det är ok att andvända mer än ett spö åt gången.jag hade talat om för den här killen tidigare vad som gällde för regler med det fria fisket.lagen säger att redskapet ska föras från hand och det kan ju alla räkna ut att mer än ett spö blir svårt att fiska med åt gången.det är ju starka krafter igång som vill ha bort det fria fisket och man kan förstå en del vattenägare som ser detta rovfiske att dom reagerar när folk sitter med massor av spön.jag fiskade i trosa under hösten och nere vid något som heter ulvsundet och där stod det säkert 30st och fiskade med massor av spön efter gös.när man ser såna exempel så skäms man över hur folk missbrukar det fria fisket,det är inte fiske det är slakt.skitfiske på er sportfiskare och hjälp till att få bort slaktarna så vi kan ha kvar det fria fisket.
Spöbeslag är inte heller okomplicerat eftersom du är ansvarig för hans utrustning till dess han får tillbaka den (vilket inte alla har klart för sig att ägaren ofta har rätt till).
Kommentera
-
Påminner mig om storyn när norrlänningen skulle lära japanen jaga björn. Det stämnde träff i en glänta i skogen, norrlänning dök upp först rejält utrustad, tunga kängor, nerlastad med drösvis av vapen, japanen anlände iförd träningoverall, gumpadojor och en liten pistol i handen. Norrlänningen skrattade åt japanen"Tror du att det går jaga björn med den utrustningen? Japanen svarade att han hört att det är viktigt kunna springa fort vid björnjakt. Norrlänningen svarade: höhö, tror du att du kan springa ifrån en björn?...den är så snabbt i slyskogen så det går då rakt inte..Japanen: Det viktigaste är inte att springa snabbare än björnen, det viktigaste är att springa snabbare än dig...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av HemiPåminner mig om storyn när norrlänningen skulle lära japanen jaga björn. Det stämnde träff i en glänta i skogen, norrlänning dök upp först rejält utrustad, tunga kängor, nerlastad med drösvis av vapen, japanen anlände iförd träningoverall, gumpadojor och en liten pistol i handen. Norrlänningen skrattade åt japanen"Tror du att det går jaga björn med den utrustningen? Japanen svarade att han hört att det är viktigt kunna springa fort vid björnjakt. Norrlänningen svarade: höhö, tror du att du kan springa ifrån en björn?...den är så snabbt i slyskogen så det går då rakt inte..Japanen: Det viktigaste är inte att springa snabbare än björnen, det viktigaste är att springa snabbare än dig...
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 028 visningar
1 gilla
|