Olovligt fiske i vaxholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Olovligt fiske i vaxholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Dom värsta bovarna är dom som sitter längst piren intill bron precis innan vaxholm som har 17 spön var och drar upp hinkvis 10cm abborre och mört och tar livet av dessa. Ge dig på dom, om det nu inte var någon av dem som du snodde sakerna av.
    - T e a m O d i n -

Kommentera

vad händer om man springer då?

Kommentera

Ursprungligen postat av Marcus Häggström
        Då kan man bli trött.

Kommentera

Ja, jag blir i allafall andfådd.

//Stefan
          Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

Blev nyfiken och testade själv. Det visade sig att jag springandes kunde transportera mig snabbare mot vad jag gör när jag går. Nackdelen blev som andra varit inne på, att jag blev trött.

Ligger nu och tar igen mig samtidigt som jag ser fram emot en spännande morgondag med nya saker att upptäcka!
            <*)))>< <*)))>< <*)))><
            Sitt inte där och slöa, ut och fiska!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Kimbow

Nej då kan dom glömma att ta i från mig min utrustning.
              De har ju rätt till det - men de flesta kontrollanterna skulle nog inte bruka våld för att komma i besittning av utrustningen.

Fiskekort är bra och man ska ha ett när man fiskar. Dock kunde det vara lite enklare att få tag i dem. Det är rätt sjukt att inte varenda FVO har det ordnat så man kan köpa på nätet. Jag var ute för några veckor sedan här i göteborg och skulle fiska. Hade noggrannt kontrollerat vart jag skulle köpa fiskekort till det vatten jag tänkte fiska i. Åkte i väg på den aktuella lördagen för att köpa kortet - då var affärjäveln stängd (trots att den skulle vara öppen).

Då kan jag säga att jag fiskade den dagen utan kort - med gott samvete.
              Det var dock lite trist att vara ute själv så det kanske hade varit trevligt med sällskap av en tillsynsman.
              Senast ändrad av vordf; 2006-10-26, 20:07.

Kommentera

Ursprungligen postat av mikwed
                Jag är tillsynsman i vaxholm och i helgen gjorde jag beslag på fiskespön efter att en herre andvänt tre spön till kastmete.när man gör tillsyn verkar många tro att det är ok att andvända mer än ett spö åt gången.jag hade talat om för den här killen tidigare vad som gällde för regler med det fria fisket.lagen säger att redskapet ska föras från hand och det kan ju alla räkna ut att mer än ett spö blir svårt att fiska med åt gången.det är ju starka krafter igång som vill ha bort det fria fisket och man kan förstå en del vattenägare som ser detta rovfiske att dom reagerar när folk sitter med massor av spön.jag fiskade i trosa under hösten och nere vid något som heter ulvsundet och där stod det säkert 30st och fiskade med massor av spön efter gös.när man ser såna exempel så skäms man över hur folk missbrukar det fria fisket,det är inte fiske det är slakt.skitfiske på er sportfiskare och hjälp till att få bort slaktarna så vi kan ha kvar det fria fisket.
                Hej Mikwed; Eftersom du påstår dig vara tillsyningsman för fisket i Vaxholm ber jag dig klargöra hur många spön en metare får använda vid mete från land. Min fråga avser de för Fritt Handredskapsfiske "upplåtna" skärgårdsvattnen och inte allmänt vatten utomskärs. Får en landbunden metare använda ett metspö, tre metspön, tio metspön eller obegränsat antal metspön? Kanske kan du samtidigt försöka dra några klargörande paralleller vad beträffar angelfiske och ismete inom samma områden. Jag emotser tacksamt dina svar! Som tillsyningsman för fisket i Vaxholm bör du även kunna lämna ut ditt namn, telefonnummer och adress ifall jag eller andra intresserade fiskare har frågor rörande ditt bevakningsområde som vi vill ha besvarade.
                Go for the Big Ones!
                Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av mikwed
                  Jag är tillsynsman i vaxholm och i helgen gjorde jag beslag på fiskespön efter att en herre andvänt tre spön till kastmete.när man gör tillsyn verkar många tro att det är ok att andvända mer än ett spö åt gången.jag hade talat om för den här killen tidigare vad som gällde för regler med det fria fisket.lagen säger att redskapet ska föras från hand och det kan ju alla räkna ut att mer än ett spö blir svårt att fiska med åt gången.det är ju starka krafter igång som vill ha bort det fria fisket och man kan förstå en del vattenägare som ser detta rovfiske att dom reagerar när folk sitter med massor av spön.jag fiskade i trosa under hösten och nere vid något som heter ulvsundet och där stod det säkert 30st och fiskade med massor av spön efter gös.när man ser såna exempel så skäms man över hur folk missbrukar det fria fisket,det är inte fiske det är slakt.skitfiske på er sportfiskare och hjälp till att få bort slaktarna så vi kan ha kvar det fria fisket.
                  Ditt spöbeslag är dessvärre olovligt eftersom det fria handredskapsfisket tillåter upp till 10 krokar. Det säger inget om antal spön. Fiskemetoden som sådan får inte kräva båt. Redskapet måste föras från hand o.s.v. (Jag sitter och kollar kurslitteraturen från tillsynarkursen).
                  Spöbeslag är inte heller okomplicerat eftersom du är ansvarig för hans utrustning till dess han får tillbaka den (vilket inte alla har klart för sig att ägaren ofta har rätt till).

Kommentera

Påminner mig om storyn när norrlänningen skulle lära japanen jaga björn. Det stämnde träff i en glänta i skogen, norrlänning dök upp först rejält utrustad, tunga kängor, nerlastad med drösvis av vapen, japanen anlände iförd träningoverall, gumpadojor och en liten pistol i handen. Norrlänningen skrattade åt japanen"Tror du att det går jaga björn med den utrustningen? Japanen svarade att han hört att det är viktigt kunna springa fort vid björnjakt. Norrlänningen svarade: höhö, tror du att du kan springa ifrån en björn?...den är så snabbt i slyskogen så det går då rakt inte..Japanen: Det viktigaste är inte att springa snabbare än björnen, det viktigaste är att springa snabbare än dig...

Kommentera

Ursprungligen postat av Hemi
                      Påminner mig om storyn när norrlänningen skulle lära japanen jaga björn. Det stämnde träff i en glänta i skogen, norrlänning dök upp först rejält utrustad, tunga kängor, nerlastad med drösvis av vapen, japanen anlände iförd träningoverall, gumpadojor och en liten pistol i handen. Norrlänningen skrattade åt japanen"Tror du att det går jaga björn med den utrustningen? Japanen svarade att han hört att det är viktigt kunna springa fort vid björnjakt. Norrlänningen svarade: höhö, tror du att du kan springa ifrån en björn?...den är så snabbt i slyskogen så det går då rakt inte..Japanen: Det viktigaste är inte att springa snabbare än björnen, det viktigaste är att springa snabbare än dig...
                      hahah

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 028 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art