Starta webshop - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Starta webshop

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

du kommer inte sälja mete saker?
    Keep talking about me, You are just making me famous..
    MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
    www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

En simpel webshop, med lätt och användarvänlig uppbyggnad och design,
      riktigt stort sortiment med billig frakt och billiga beten skulle nog lätt kunna slå igenom.

Kommentera

Jag har haft drömmar (det stannar där) om precis samma sak, men då jag inte är så insatt i hur det går till rent praktiskt så stannar det vid just en dröm. Men själva idén gillar jag, och satsa gärna på att importera lite ovanliga märken från t.ex USA, Australien och Japan, saker som inte redan finns här hemma. Det kan visserligen vara bra att ha ett vanligt "basutbud" också, men krydda åtminstone med någonting helt unikt. Tror inte att sportfiskare är lika rädda att prova nya saker längre, som de kanske var för 20 år sedan när det var ABU och Rapala som gällde för nästan alla.
        Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose
          Bra, billigare och bättre trekrokar vill jag också ha. Inte så kul att punga ut med 30-40 kronor för att byta 2 trekrokar på ett bete jag nyss slantade 150:- för.

Mest därför brukar jag köra med originalkrokarna i 9 fall av 10 och det funkar för mig. Men jag vet att jag förmodligen skulle tappa färre fiskar och kroka fler med bättre krokar. Är redan i dagsläget nöjd med min % landning per hugg men den kan ju säkert förbätras.
          Sen är man ju snart 30 och börjar få sämre reaktionstid så det kanske börjar vara dags att köpa bättre krokar för att kompensera....
          Vart handlar man krokar för 30-40kr ?
          sigpic

Kommentera

Kan säga att jag haft långt framskridna planer på detsamma.

Men mitt tips är att börja på nivå1. Dvs utan lokal, personal och stora löneutag eller mao på hobbynivån. Då finns det inget att förlora och man kan samtidigt sköta sitt vanliga jobb och ha en säkrad inkomst...
            sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Wasterboy
              Någon mer än jag som har funderat på att det vore kul att starta en webshop? Jag har gått och tänkt på detta länge och det vore skitkul, frågan är bara om det är möjligt? Kommer någon att köpa av mig? Själv är jag en flitig webshoppare men hur är det med er?

Mina tankar och idéer är att ha ett fokus på enbart beten (jerkbait, wobblers, drag etc). Detta ska säljas till bra priser (tycker att det är för dyrt i butikerna) genom marknades bästa webshop och betalningsvilkoret ska i första hand vara mot faktura.

Jag har ett startkapital och tillräckligt med kunskaper och kontakter för att köra igång.

Vad är era tankar och eventuella önskningar kring en eventuell webshop?
              Jag tycker verkligen du ska satsa på din ide med egen webshop. Det är ganska billigt att registrera en enskild firma, ca 1000 kr. Att registrera ett företag är nödvändigt, de flesta leverantörer säljer ej till privatkunder. Ett tips är att leverera varorna som brev för billigast möjliga leverans till kund. Postens regler säger att det går att skicka som brev så länge tjockleken ej överstiger 30 mm. Det finns lämpliga förpackningar för detta ändamål. Jag har själv använt faktura som betalningsätt på min egen webshop och det har fungerat mycket bra till de kunder som beställer från Sverige. Det blir tyvärr lite problem för kunder som beställer från utlandet då det tillkommer en extra avgift för dem att föra över pengar till ett Svenskt bankgiro. Jag kommer själv att erbjuda några andra alternativa sätt att betala, exempelvis pay pal. Jag tror att du förlorar en del kunder på att inte ha även denna möjlighet. Kontrolera med den kommun du bor i om det inte finns möjlighet till någon form av bidrag för att starta eget.

Lycka till! Mvh Björn

Kommentera

Hur gick det med drömmen om att starta e-handeln? Själv brinner jag inte för fiske men dock e-handel och skulle gärna ställa upp och svara på frågor och ge tips!
                Tillhandahåller e-handelslösningar och hjälp till fiskeintresserade som vill starta webshop

Kommentera

Kolla om du kan få lite kontakter och köra dropp-shipping på prylarna, då behöver du inte ligga på stora lager, men se till att hitta pålitliga ställen så kunderna verkligen får sina prylar, det behövs väldigt få misstag för du ska va borta.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 370 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg .art
                  av .art